۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85218029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس عراق از شناسایی یک ریزپرنده غیرقانونی بر فراز بغداد خبر داد

بغداد - ایرنا - یک منبع رسانه ای عراقی امروز شنبه از شناسایی یک فروند ریزپرنده غیرقانونی بر فراز شرق بغداد و بازداشت فردی که آن را به پرواز درآورده بود، خبر دادند.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق به نقل از یک منبع آگاه در پلیس عراق بدون ذکر نام نوشت: یک ریزپرنده که در حال پرواز بر فراز زائران اربعین امام حسین (ع) در شرق بغداد بود، توسط نیروهای امنیتی شناسایی و رهگیری شد.

این منبع افزود: این ریزپرنده بدون داشتن مجوز در منطقه «الغدیر» در شرق بغداد پرواز می کرد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به عنوان بخشی از طرح تامین امنیت زیارت اربعین محل فرود آن را شناسایی و عامل به پرواز در آوردن ریزپرنده را دستگیر کردند.

به گفته این منبع، این فرد وابسته به یک جریان انحرافی ممنوع الفعالیت در عراق بود و برای تکمیل مراحل تحقیقات به یکی از مراکز پلیس انتقال دادند.

دستگاههای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی عراق بویژه نیروهای الحشد الشعبی با استقرار واحدهای خود تامین امنیت زائران اربعین امام حسین (ع) را برعهده دارند. نیروهای عراقی علاوه بر استقرار یگان های پیاده و خوردویی در طول مسیرهای منتهی به کربلای معلی، با پهپاد نیز روند تردد را کنترل می کنند و تاکنون حرکت زائران در داخل عراق و از مرزهای عراق به سمت عتبات عالیات در کمال امنیت و آرامش درحال انجام است. استفاده از زیرپرنده ها بدون مجوز از مراجع رسمی عراق در جریان مراسم اربعین حسینی (ع) ممنوع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha