۶۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به اردبیل اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۶۵ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به این استان اختصاص یافته که تمام این اعتبارات در بخش‌های مختلف جذب شد.

داود شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت توسعه و عمران و آبادانی را در کشور مورد توجه قرار داده و مطابق با سیاست‌های دولت، رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان با جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در دستور کار است.

وی بودجه عمرانی استان از محل تملک دارایی را ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با این رقم محدود نمی‌توان طرح‌های کلانی را در استان احداث کرد و ضروری است تا از محل منابع ملی و سفر رئیس‌جمهور بیشترین بهره را برده تا طرح‌های نیمه تمام استان به سرانجام برسد.

افتتاح ۷۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل

شایقی از افتتاح ۷۶۵ طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۱۴ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل خبر داد و گفت: هفته دولت فرصت خوبی بود تا خدمات دولت مردمی تبیین و تشریح شود و در سایه اطلاع رسانی دقیق و شفاف امیدآفرینی در جامعه تقویت شود.

وی افزود: از این تعداد ۶۲۴ طرح مربوط به طرح‌های عمرانی و ۵۵ طرح هم مربوط به طرح‌های اقتصادی است.

شایقی ادامه داد: این طرح‌ها شامل پست ۶۳ کیلوولت، طرح‌های نهضت ملی مسکن، احداث بزرگراه، خط انتقال دوم گاز اردبیل و خط انتقال گاز از اردبیل به گرمی و از اصلاندوز به گلخانه‌ها می‌باشد.

افزایش ۳۰ میلیون مترمکعبی آب در پشت سد عمارت گرمی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به آبگیری سد عمارت گرمی مغان افزود: امسال در اثر بارش باران و وقوع سیلاب در گرمی برای اولین بار ۳۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد عمارت ذخیره شد.

شایقی به تکمیل سد گیوی با ذخیره ۲۰ میلیون مترمکعب آب اشاره کرد و گفت: علاوه بر این سد، سدهای معیشتی و متوسط نیز به همراه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای کنترل سیلاب‌ها در حال اجراست تا منابع آب استان در بخش شهری و روستایی تامین شود.

سدهای معیشتی و متوسط در استان اردبیل به همراه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری برای کنترل سیلاب‌ها و تامین منابع آب استان در بخش شهری و روستایی در دست اجراست

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی ۴۵۴ روستا در استان اردبیل افزود: در حوزه تامین آب پایدار روستاها نیز با همکاری بسیج سازندگی آبرسانی به ۴۵۴ روستا آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این تعداد ۱۶۰ طرح آبرسانی تا پایان سال بهره برداری شود.

افتتاح تونل دوم حیران تا پایان سال

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه تونل دوم حیران نمین تا پایان امسال افتتاح می‌شود ، افزود: تونل دوم اسالم - خلخال نیز با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه به مرحله اجرایی رسیده است.

شایقی احداث بزرگراه‌ها و بهسازی جاده های اصلی استان را یادآور شد و گفت: سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و امسال نیز ۷۵ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا قرار گرفته که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha