۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85218084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت اسکان و پذیرایی یک هزار زائر در ایستگاه صلواتی بنیاد مستضعفان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیر اجرایی موکب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان ایلام گفت: موکب سه راهی کارزان در شبانه روز امکان پذیرایی و استراحت همزمان یک هزار و ۱۰۰ نفر زائر را دارد.

«یعقوب بهمن نژاد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در موکب محبان امیرالمومنین(ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واقع در سه راهی کارزان صبحانه، نهار، شام، میان وعده، آب معدنی و چایی بین زائران توزیع می شود.

وی افزود: خدمات دهی موکب محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در سه راهی کارزان از ۲۵ مرداد ماه و همزمان با ورود زائران اربعین حسینی شروع شده است.

بهمن نژاد یادآور شد: در این ایستگاه صلواتی طی هر وعده غذایی ۱۵ هزار پرس غذا یا صبحانه تهیه و بین زائران اربعین در مسیر رفت و برگشت توزیع می شود.

مدیر اجرایی موکب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: مواد غذایی و نوشیدنی ارائه شده به زائران، تولیدی صنایع تحت پوشش بنیاد مستضعفان است.

وی تاکید کرد: موکب امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان تا پایان ماه صفر و با همین کیفیت کاری به زائران خدمات ارائه می دهد.

به گفته بهمن نژاد، یکی از مهمترین نکات برجسته در این ایستگاه صلواتی، حفظ سنت منطقه ای و رعایت آداب و رسوم بومی در قالب برپایی سیاه چادر عشایری و پخت نان محلی است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ایستگاه فرهنگی هنرمندان ایلام و ایران (شین) نیز با همت ادارات فرهنگی و هنری استان با انجام ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی به زائران خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا، موکب محبان امیرالمومنین(ع) بنیادمستضعفان به عنوان بزرگترین ایستگاه صلواتی کشور محل تلاقی تردد خودروهای سه شهرستان ایلام، سیروان و چرداول تا پایان صفر در خدمت زائران اربعین است.

این موکب متشکل از ۱۰ خیمه به وسعت ۱۲۰ متر مربع برای هر چادر در مساحتی به گستر ۲ و نیم هکتار همراه با پارکینگ اختصاصی دایر است.

مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به سمت عراق است و در ایام اربعین افزون بر ۶۰ درصد زائران از این مرز عبور می کنند.




اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha