وزیر خارجه ایتالیا در راه چین/ تمایل اروپا به توسعه مناسبات با پکن
عکس آرشیوی از دیدار وزیران امور خارجه چین و ایتالیا

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین از سفر«آنتونیو تاجانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا به چین خبرداد؛ سفری که می تواند خنثی کننده برخی صداهای مخالفان غربی درخصوص روابط رو به رشد رم و پکن باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی این وزارتخانه با اعلام خبر سفر سه روز وزیر امور خارجه ایتالیا به پکن که قرار است از رو یکشنبه هفته جاری آغاز شود، افزود: چین و ایتالیا دو شریک استراژیک هستند و روابط بین پکن -رم بخش مهمی از روابط چین و اتحادیه اروپا است.

وانگ تاکید کرد که در سال های اخیر تبادلات بین دو کشور در سطح تعاملات نزدیک صورت می گرفته است و گسترش همکاری های علمی ،تبادلات مردمی-فرهنگی و روابط دوجانبه نشان از حرکت رو به رشد این روابط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن مایل است با همکاری مقامات ایتالیایی از این فرصت برای اجرای اجماع سران دو کشور،تحکیم اعتماد متقابل سیاسی، گسترش همکاری های عملی،ارتقای سطح هماهنگی چند جانبه و گسترش توسعه پایدار،استفاده کنند.

وی افزود: روابط چین- ایتالیا و اتحادیه اروپا می تواند به حل چالش های جهانی کمک کند.

وزیر خارجه ایتالیا در راه چین/ تمایل اروپا به توسعه مناسبات با پکن

ایتالیا تنها کشور عضو ناتو و گروه ۷ است که در سال ۲۰۱۹ در دوره نخست وزیر سابق این کشور، قرارداد «کمربند- راه» را با چین امضا شد. در ماه‌های اخیر، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه نخست‌وزیر دولت کنونی ایتالیا در حال بررسی امکان لغو این تصمیم است، وجود داشته است.

به گزارش ایرنا ، خانم «ورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا به تازگی در واکنش به اظهارات وزیر دفاع این کشور که طرح«یک پهنا-یک راه» را بی فایده توصیف کرده و موضوع خروج از آن را مطرح کرده است، تاکید کرد که "من هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته ام و درخصوص ادامه همکاری یا خروج از این طرح باید در داخل کشور تصمیم گرفته شود. "

ملونی خاطرنشان کرد : ایتالیا تنها کشوری نیست که تجارت زیادی با چین دارد.

وزیر خارجه ایتالیا در راه چین/ تمایل اروپا به توسعه مناسبات با پکن

اظهارات اخیر نخست وزیر ایتالیا بعد از دیدار اخیر او با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است. آمریکا خواستار خروج ایتالیا از طرح چینی کمربند-راه است اما حرفهای اخیر خانم ملونی نشان می دهد وی همچنان علاقمند به حفظ و گسترش مناسبات تجاری با چین به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha