اتحادیه جهانی کشتی روسیه را نقره داغ کرد

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی کشتی شرایط ورزشکاران روسیه و بلاروس را برای رقابت‌های جهانی مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از ۲۵ شهریور در بلگراد آغاز و تا دوم مهرماه ادامه دارد. این رقابت‌ها نخستین گزینشی المپیک پاریس به شمار می‌رود.

اتحادیه جهانی کشتی امروز اعلام کرد: برای مسابقات قهرمانی جهان، سوابق ۲۳۵ کشتی‌گیر از روسیه و بلاروس مورد ارزیابی قرار گرفت که نام ۲۶ نفر به دلیل حمایت فعال از جنگ جاری یا عضویت در آن در ارتش یا سازمان های امنیت ملی تایید شد که این موضوع نیز به گونه‌ای شده که حضور آنان واجد شرایط قرار نگیرد. تصمیمات مربوط به واجد شرایط بودن این ورزشکاران توسط یک هیئت، با تکیه بر گزارش‌های جامع بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنان اتخاذ شد.

در ادامه این گزارش آمده است: همه ورزشکاران روسیه یا بلاروس به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در رقابت‌های جهانی حاضر خواهند شد و بدون پرچم کشور خود رقابت خواهند کرد. همچنین در صورت کسب مدال به این ورزشکاران، سرود ملی پخش نخواهد شد.

گفتنی است که کشتی‌گیران روس در شرایطی قرار است در مسابقات جهانی شرکت کنند که نتایج آنها انفرادی محاسبه می‌شود و در رنکینگ تیمی جایی ندارند. آنها به همراه کشتی‌گیران بلاروس به اسم AIN (بی‌طرف) در رقابت‌ها کشتی می‌گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha