۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85218126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراضات صهیونیست‌های آفریقایی‌تبار در تل‌آویو به خشونت کشیده شد + فیلم

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از به خشونت کشیده شدن اعتراضات صهیونیست‌های اریتره‌ای و سودانی‌تبار در تل‌آویو خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، ۱۳ افسر پلیس رژیم صهیونیستی در درگیری با صهیونیست های معترض آفریقایی تبار زخمی شدند و به دارایی های عمومی آسیب وارد شد.

رئیس پلیس تل آویو در واکنش به اعتراضات اریتره تباران، مجبور به برگزاری نشست فوری با دیگر مقامات این شهر شد.

معترضان به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره، در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض داشتند. این کنفرانس قرار است شنبه بعد از ظهر برگزار شود.

براساس این گزارش، سودانی تبارها نیز در این اعتراضات شرکت کردند و تظاهرات کنندگان با همه ابزارهای ممکن از جمله سنگ، به پلیس حمله کردند. معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای عمومی و تخریب یک خودروی پلیس کردند.

پلیس نیز از گلوله های پلاستیکی و دیگر ابزارها از جمله شلیک تیر هوایی برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرد.

این در حالی است که خیابان های قدس اشغالی نیز در هفته های گذشته شاهد اعتراضات اتیوپی‌تباران بود.

اتیوپی تباران در سرزمین های اشغالی با تجمع مقابل دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تبعیض علیه یهودیان آفریقایی تبار برای مهاجرت به این سرزمین ها اعتراض داشتند.

یهودیان آسیایی و آفریقایی تبار که در سرزمین های اشغالی تحت عنوان یهودیان «مزراحی» شناخته می شوند در مقابل یهودیان اشکنازی که یهودیان اروپایی و آمریکایی هستند، افراد درجه دوم محسوب می شوند. همواره، بیشتر مقامات ارشد کنست (پارلمان) و کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان اشکنازی بوده اند.

به گزارش ایرنا، گسست قومی، نژادی، زبانی و فکری بین صهیونیستها در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان، ناآرامی های اخیر در سرزمین های اشغالی و ناتوانی سران این رژیم برای تشکیل یک کابینه باثبات برای آرام کردن اوضاع را مقدمه انحلال این رژیم ارزیابی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha