۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85218222
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۳ هزار معلم ورزش در کشور آموزش نجات غریق را فرا می گیرند

رشت _ ایرنا _ رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقده با وزارت آموزش و پرورش، آموزش های نجات غریق به ۳۳ هزار معلم ورزش به صورت رایگان ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حیدری روز شنبه در نشستی با محمد جلایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در رشت اظهار کرد: این تعداد معلم ورزش با بهره مندی از آموزش های نجات غریق، مدیر و مربی ارائه این آموزشها به ۴.۵ میلیون دانش آموز خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سطح ملی تفاهمنامه ای با بسیج عشایری منعقد شده تا آمار غرق شده ها کاهش یابد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور با اشاره به اقدامات مهم و اساسی در حوزه دریا اضافه کرد: کارهای انجام شده در هفت استان ساحلی کشور مرهون نگاه ویژه رییس جمهوری به این حوزه است.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به ناجیان غریق در ۲ بخش مادی و معنوی اظهار کرد: حمایت دولت و مسئولان این حوزه به ناجیان غریق در پرداخت حقوق، انگیزه آنان را برای خدمات رسانی افزایش داد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور با بیان اینکه بر اساس آمارها در استان های شمالی شاهد کاهش آمار ناشی از غرق شدگی هستیم، اضافه کرد: در استان های شمالی به ویژه مازندران و گیلان ۶۰ تا ۷۰ میلیون سفر اتفاق می افتد که در این شرایط مدیریت سواحل کار سختی است.

وی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای بسیج در حوزه اجتماعی مربوط به سواحل بیان کرد: به لطف خداوند نگاه ویژه دولت، توجه استاندار گیلان و مسئولان مربوطه استان، سال خوبی را در این حوزه طی کرده و کمترین دغدغه را داشتیم.

حیدری برخورداری ناجیان غریق از امکانات و تجهیزات لازم در طرح های دریا را مهم خواند و خاطر نشان کرد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مانند سلاح است که سرعت عملیات را به حداقل می رساند.

تمام اعتبار مربوط به طرح دریا در گیلان در اختیار است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال جاری برای اجرای طرح سالم سازی دریا تمهیدات لازم انجام گرفت، گفت: تمام پولی که باید در طرح دریا پرداخت شود، در اختیار است.

محمد جلایی اظهار کرد: برای نیروها اعم از ناحیان غریق، نیروی انتظامی، سپاه و بخش های فرهنگی اعتبار گذاشته شده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در گیلان برای اجرای طرح های سالم سازی دریا و به کارگیری ناجیان غریق به کاهش قابل توجه آمار غریق در استان اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح به ایجاد انگیزه در نیروهای نجات غریق و افزایش پرداختی به آنان توجه ویژه ای شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان کرد: در این استان از شهرستان آستارا تا چابکسر دسترسی به دریا وجود دارد و نیروها پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح های سالم سازی دریا باید خدمات لازم به افراد فراهم باشد به اجرای‌ حدود ۹۰ طرح رفاهی اعم از ایجاد رستوران، رخت کن و سایر موارد اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح ها به تصویب رسیده است.

جلایی با قدردانی از همکاری خوب جمعیت هلال احمر گیلان در اجرای طرح های سالم سازی دریا از سایر دستگاه های استان در اجرای این طرح قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha