۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85218240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوشهر خط مقدم دفاع هویت دینی و ملی است

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ این استان از آغاز تمدن پیدایشش براساس دیانت، بصیرت و بیداری در برابر تهاجم بیگانگان بوده و بوشهر همیشه در خط مقدم دفاع مقدس دفاع از هویت های ملی و دینی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استان بوشهر دارای قوام فرهنگی است و در حوزه های مختلف فرهنگی این قدرت مقاومت و استقاومت در برابر تهاجمات مشهود است.

وی ادامه داد: این استان یکی از ویژگی‌هایی که دارد این است که براساس دانش و علم مورد نیاز حوزه فرهنگی از سال ۸۹ دارای یک اطلس و نقشه جامع فرهنگی آسیب و فرصت، تهدید و ضعف و در یک ساختار مشخص تمام استان آمایش محیطی شد.

صفایی بوشهری اظهار کرد:آمایش استان در پنج منطقه تقسیم و همچنین سند چشم انداز فرهنگی استان و سند راهبردی تدوین و سند دانش بنیان و فرهنگی استان به عنوان الگو در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد.

وی گفت: هفت آسیب فرهنگی موجود و محتمل از ضریب تخمینی آسیب فرهنگی از ۸۵ درصد به پنج رسید و این مایه افتخار استان بوشهر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با عملکرد خوب استان بوشهر، شورای فرهنگی استان در چندین سال به عنوان شورای فرهنگ عمومی ممتاز در کشور مطرح شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: شرایط فرهنگی در استان در حوزه زیرساخت در دولت سیزدهم تحول بسیار خوبی پیدا کرده و پروژه های ارزشمندی در این راستا محقق شده است.

وی افزود: فضای استان بوشهر در وحدت عالی و همه در راستای اندیشه های ارزشمند رهبر معظم انقلاب حرکت دارند.

صفایی بوشهری عنوان کرد: در دوره های قبلی به زیرساخت های فرهنگی مانند کتابخانه، اسناد ملی، سالن های مورد نیاز توجه خوبی نشده که باید اعتبار ویژه ای در تخصیص اعتبارات زیرساختی لحاظ شود.

وی گفت: حمایت از هنرمندان، محققان و پژوهشگران که در عرصه استانی و ملی فعال هستند در این زمینه صندوقی برای حمایت راه اندازی شده و باید حمایت لازم صورت گیرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید از نویسندگان ، کانون ها و موسسه های فرهنگی حمایت و همچنین از پروژه احداث مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر حمایت شد.

وی یادآور شد: استان بوشهر مقرر شده مرکز اتحادیه حوزه خلیج فارس در حوزه آموزش عالی باشد و در حوزه هنری و قرآنی نیز ظرفیت لازم وجود دارد.

صفایی بوشهر افزود: در استان بوشهر حماسه ای از پیروزی زنان بر قشون انگلیس داریم که شایسته است در تقویم رسمی بنام سالروز مبارزه زنان استعمار نام گذاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: این استان آمادگی دارد تا دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس را مدیریت کند.

عبدالرحیم افزود: استان بوشهر با قرابتی که به نام خلیج فارس دارد می تواند این مناسبت مهم را به صورت ارزنده و شایسته پاس بدارد.

وی عنوان کرد: در این استان هفته دولت امسال بیش از ی هزار و ۱۰۰ پروژه افتتاح و عملیاتی شد و نکته قابل توجه جان دادن برنامه های فرهنگی پروژه های هفته دولت بود.

افروغ یادآور شد: در حوزه جوانی جمعیت به عنوان یکی از راهبردهای دولت سیزدهم نیز ۶۰ گروه مردمی برای تحقق این مهم در استان بوشهر فعال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha