۴۰۴ مادر باردار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند

خرم‌آباد - ایرنا -رییس سازمان اورژانس کشور گفت: طی سال گذشته ۴۰۴ مادر باردار توسط اورژانس هوایی کشور به مراکز درمانی سطح کشور منتقل شده است.

به گزارش ایرنا " محمدجعفر میعادفر" روز شنبه در آئین کلنگ زنی آشیانه بالگرد اورژانس هوایی خرم آباد بیان کرد: اورژانس هوایی ظرفیت توانمندی در امر خدمت رسانی و درمان بیماران است که به ویژه در استان هایی با شرایط جغرافیایی خاص و صعب العبور بسیار کمک رسان است.

وی با اشاره به اینکه اقلیم های متفاوتی در سطح کشور وجود دارد که ضرورت استفاده از اورژانس هوایی را دوچندان کرده است، اظهار داشت: در راستای استقرار بالگرد هوایی ایجاد آشیانه زیرساخت بسیار مهم و این در حالی است که امروزه تامین بالگرد شرایط بسیار سختی دارد.

رییس سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در شرایط تحریم های کنونی تامین و نگهداری بالگرد کار دشواری است، عنوان کرد: حفظ بالگرد در امر نگهداری بالگردها بسیار نقش آفرین است.

میعادفر ادامه داد: سال گذشته ۴۰۴ مادر باردار در مناطق کوهستانی و صعب العبور کشور توسط اورژانس هوایی کشور منتقل شدند و در سایر خدمات نیز مانند حوادث ترافیکی، پیوند اعضا و انتقال اعضا با هماهنگی تیم درمان با استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی در کشور انجام شده است.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی امکان تسریع در خدمات درمانی و نجات جان افراد و پیوند اعضا را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به زیرساخت های درمانی خوبی که طی سال های اخیر در لرستان ایجاد شده است، اظهار داشت: بیمارستان نیایش با ظرفیت ۵۸۰ تخت بیمارستانی ظرفیت بسیار خوبی برای این استان است که امکان خدمات رسانی به بیماران استان های همجوار را با توجه به راه اندازی آشیانه بالگرد در مجاورت این بیمارستان فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha