۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85218355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برزیل از افزایش قابل توجه صادرات غلات روسیه به کشورش خبر داد

تهران-ایرنا- طبق آمارهای رسمی کشور برزیل صادرات غلات روسیه به این کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، طبق داده‌های منتشر شده از سوی موسسه آمار و جغرافیای برزیل، روسیه به یکی از پنج صادرکننده اصلی غلات به این کشور تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش، در یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۱۵ هزار تحریم از سوی کشورهای غربی علیه دولت روسیه برای صادرات محصولاتش تصویب شده است ولی مسکو با تغییر مسیر صادراتش به کشورهای جهان جنوب، همچنان به صادرات محصولات انرژی، غلات و کودهای شیمیایی خود ادامه می‌دهد.

آمارهای رسمی اعلام شده از سوی آژانس آمار برزیل نشان می‌دهد که روسیه در سال گذشته ۳۸۰ هزار تن غلات به برزیل صادر کرده است که ارزش تقریبی آنها به رقمی در حدود ۱۰۸ میلیون دلار می‌رسد.

طبق این آمارها روسیه بعد از کشورهای آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه به چهارمین منبع غلات برزیل تبدیل شده است.

از زمان آغاز حمله مسکو به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم های بسیاری علیه روسیه اعمال کردند تا کرملین را برای پایان دادن به این جنگ تحت فشار بگذارد ولی آمارها حاکی از روند دیگری از تغییر مسیر صادرات روسیه به کشورهایی غیر از جهان غرب است.

گزارش موسسه مالی "یوبی‌اس" سوئیس درباره ثروت جهانی سال ۲۰۲۳ نیز نشان داد که روس‌ها سال گذشته ثروتمندتر شده‌اند، در حالی که آمریکا و اروپا تریلیون‌ها دلار از ثروت شخصی خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha