رژیم اسرائیل در شوک اعتراض آفریقایی‌تبارها/پلیس تل‌آویو: انتظار این میزان خشونت را نداشتیم

تهران-ایرنا- اعتراض آفریقایی‌تبارها در سرزمین های اشغالی درحالی به زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر منجر شده که پلیس رژیم صهیونیستی این میزان خشونت را شوکه‌کننده خوانده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی را در جریان اعتراضات امروز صهیونیست های اریتره ای تبار قرار داده است.

براساس این گزارش، «یعقوب شبتای» رئیس کل پلیس رژیم صهیونیستی نیز قرار است با «پرتز امار» سرپرست پلیس تل آویو دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به اعتراضات امروز گفت‌وگو کند.

سرپرست پلیس تل آویو اعلام کرد: پلیس برای این حجم از خشونت آماده نبوده است.

وی، میزان خشونت و ویرانی ناشی از اعتراضات را شوکه کننده اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، اعتراضات صبح شنبه از مناطق شمالی تل آویو آغاز و در بعد ازظهر به مناطق جنوبی کشیده شد.

رژیم اسرائیل در شوک اعتراض آفریقایی‌تبارها/پلیس تل‌آویو: انتظار این میزان خشونت را نداشتیم

معترضان به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره، در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض دارند. این کنفرانس قرار است شنبه بعد از ظهر برگزار شود. در این میان، عده ای از ارتیره ای تبارها نیز موافق برگزاری کنفرانس بوده و با اریتره ای تبارهای مخالف برگزاری این کنفرانس درگیر شده اند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز با هردو گروه وارد درگیری شده است.

سازمان های وابسته به صهیونیست های آفریقایی تبار اعلام کرده اند که پیش از این به کابینه رژیم صهیونیستی و پلیس درباره برگزاری این مراسم در سفارت اریتره هشدار داده بودند.

نهادهای پزشکی و رسانه های رژیم صهیونیستی تعداد زخمی های درگیری های امروز شنبه بین صهیونیست های آفریقایی تبار معترض و نیروهای پلیس این رژیم در شهر تل آویو را تاکنون بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کردند.

نهادهای پزشکی رژیم صهیونیستی همچنین افزودند که حال ۱۳ نفر از زخمی ها وخیم است.

رژیم اسرائیل در شوک اعتراض آفریقایی‌تبارها/پلیس تل‌آویو: انتظار این میزان خشونت را نداشتیم

روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" پیش از این خبر داد که نیروهای پلیس این رژیم از سلاح گرم علیه معترضان استفاده می کنند.

براساس این گزارش، سودانی تبارها نیز در این اعتراضات شرکت کرده اند و تظاهرات کنندگان با همه ابزارهای ممکن از جمله سنگ، به پلیس حمله کردند. معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای عمومی و تخریب یک خودروی پلیس کردند.

یهودیان آسیایی و آفریقایی تبار که در سرزمین های اشغالی تحت عنوان یهودیان «مزراحی» شناخته می شوند در مقابل یهودیان اشکنازی که یهودیان اروپایی و آمریکایی هستند، افراد درجه دوم محسوب می شوند. همواره، بیشتر مقامات ارشد کنست (پارلمان) و کابینه رژیم صهیونیستی از یهودیان اشکنازی بوده اند.

گسست قومی، نژادی، زبانی و فکری بین صهیونیستها در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر تشدید شده است. بسیاری از کارشناسان، ناآرامی های اخیر در سرزمین های اشغالی و ناتوانی سران این رژیم برای تشکیل یک کابینه باثبات برای آرام کردن اوضاع را مقدمه انحلال این رژیم ارزیابی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha