۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبر: 85218392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه ۱۶ هزار زائر به پایگاه درمانی و امدادی هلال احمر یزد در عراق

یزد- ایرنا- پایگاه درمانی هلال احمر استان یزد مستقر در عمود ۵۷۸ مسیر نجف به کربلا از اول شهریور ماه تا امروز به بیش از ۱۶ هزار نفر از زائرین خدمات بهداشتی ، درمانی و امدادی و دارویی ارائه نموده است .

به گزارش شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد "محمد عشقی" مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه با اشاره به استقرار و راه اندازی این درمانگاه از اول شهریورماه در مسیر نجف به کربلا گفت: این مرکز درمانی با حضور قریب به ۸۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پرستار، فوریت های پزشکی، تکنسین دارویی، نجاتگر و سایر نیروهای انتظامی و بازرسی به زائرین حسینی در این ایام خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۶ هزار ۸۴۲ نفر به این درمانگاه مراجعه و از خدمات بهداشتی ، درمانی و دارویی استفاده کرده اند.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه گفت : با نزدیک شدن به اربعین روزانه بیش از ۳ هزار نفر زائر از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند و با عنایت به اینکه زائرین بخش اعظمی از پیاده روی مسیر را حدفاصل شب تا صبح انجام می دهند، تعداد مراجعین در این ساعات به اوج خود می رسد.

وی افزود: تاکنون ۲۳ مصدوم و بیمار با تشخیص پزشکان این درمانگاه درمانی به بیمارستان امام علی (ع) نجف اعزام شدند.

مسئول تیم درمانی هلال احمر یزد و بیمارستان الحیدریه گفت: ۲ دستگاه آمبولانس همراه با نیروهای عملیاتی امداد و نجات استان یزد نیز در این درمانگاه مستقر شده اند که در صورت نیاز، زائران نیازمند به خدمات بیمارستانی را به نزدیکترین مراکز منتقل کنند.

عشقی تاکید کرد: گرمازدگی، تاول پا، درد های عضلانی، سرماخوردگی و بیماری‌های گوارشی دلیل عمده مراجعین به درمانگاه است که تیم های اعزامی‌به صورت ۲۴ ساعته با بخش های پذیرش، اتاق تریاژ، ویزیت پزشک، خدمات داروئی و بهداشتی، اتاق احیا، بهداشت آب و غذا، تزریقات‌ و پانسمان به خواهران و برادران زائر خدمت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد تیم درمانی هلال احمر هلال احمر یزد از ۲۸ مرداد به کشور عراق اعزام شده‌اند و تا ۱۷ شهریور در مسیر طریق الحسین در عمود ۵۷۸ در این کشور به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد : این خدمات از تاریخ یک تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ به زائرین اربعین حسینی در کشور عراق ارائه شده است و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha