۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85218393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استراحت در مسیر؛ طرح جدید مسوولان عراقی برای جلوگیری از حوادث رانندگی

بغداد - ایرنا - اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق از تدوین طرحی به منظور خواب و استراحت کافی رانندگان در جاده‌ها برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار رانندگی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق امروز با صدور بیانیه ای از رانندگان وسایط نقلیه که انتقال زائران اربعین حسینی را برعهده دارند، خواست تا برای افزایش ایمنی جاده ها و تامین ایمنی زائران پس از هربار رانندگی، خواب و استراحت کافی داشته باشند.

«سرتیپ زیاد القیسی» مدیر روابط عمومی و ارتباط رسانه ها در اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: در تصادفات اخیر بررسی ها نشان داد که بیشتر رانندگان حادثه آفرین، استراحت کافی نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رانندگان به دنبال خدمات رسانی به تعداد بیشتری از ازائران هستند، اظهار داشت: در هیمن حال برخی از آنها به دنبال کسب درآمد سریع هستند و به همین دلیل پنج روز را بدون خواب سپری می کنند.

مدیر روابط عمومی و ارتباط رسانه ها در اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق با اشاره به اینکه علت اصلی تصادفات خواب آلودگی و در پی آن انحراف وسیله نقلیه و بروز تصادف بوده است، افزود: بدن راننده ای که خواب کافی نداشته باشد، خسته و فرسوده می شود و این عامل، باعث بیشتر تصادفات اتفاق افتاده در روزهای اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سه تصادف اخیر که منجر به فوت تعدادی از زائران اربعین شده، همگی به یک دلیل یعنی خواب رفتن راننده رخ داده است، از رانندگان وسایط نقلیه خواست برای حفظ ایمنی خود و زائران بیشترین استراحت و خواب را داشته باشند.

القیسی افزود: اداره راهنمایی و رانندگی عراق طرح‌های زیادی از جمله طرح هوشیاری کامل رانندگان وسیله نقلیه و رانندگی آنها با سرعت متوسط ‌و استراحت در مسیر سفر را تدوین کرده است.

وی اظهار داشت: اعمال جریمه یا توقیف وسیله نقلیه رانندگان متخلف و همچنین نصب موانع رانندگی در جاده ها به ازای هر پنج کیلومتر جهت پاسخگویی رانندگان وسایل نقلیه از دیگر تصمیم های این اداره کل است.

وی ادامه داد: تصادفات دلایل دیگری از جمله سرعت بیش از حد و بی احتیاطی در هنگام رانندگی و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی نیز دارد.

بر اثر برخورد ۲ دستگاه ون با یکدیگر و واژگونی آنها در مسیر کاظمین به سامرا که حدود ساعت ۲۳:۳۰ جمعه شب در حومه شهر بلد در منطقه «سید غریب» در استان صلاح الدین عراق اتفاق افتاد، ، ۱۹ زائر جان باختند و ۱۱ نفر مصدوم شدند. از ۱۹ فوتی این حادثه، ۱۲ نفر ایرانی، ۴ نفر افغانستانی و ۳ نفر عراقی هستند.

پیشتر نیز یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در مسیر زرباطیه - بدره در استان واسط عراق دچار آتش سوزی شد که در این حادثه هفت نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و هفت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین ششم شهریور نیز یک دستگاه اتوبوس حامل ۳۲ زائر ایرانی در جاده «کوت - بدره» واژگون شد که در این حادثه، چهار زائر ایرانی جان خود را از دست دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha