حوزه فرهنگ نخستین زمین درگیری تقابل دشمنان با ایران اسلامی است

بوشهر-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب همواره از کلید واژه‌های شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و آسیب فرهنگی نام برده که این نشان می دهد نخستین زمین درگیری تقابل دشمنان با ایران اسلامی در حوزه فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: از شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، جنگ تاریخی فرهنگی علیه کشور تداوم داشته با این حال انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی و دارای مقاومت فرهنگی بوده و رهبران آن نیز همواره فرهنگی بودند.

وی بیان کرد: آن چیزی که در مدیریت فرهنگی کشور رخ داده شکاف جدی با اندیشه امام راحل و فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نگاهی به طور کامل حاشیه‌‎ای بوده و غربی ها برای افراد تابع خود این طور تجویر می کنند که مدیر اجرایی نباید در حوزه فرهنگی دخالت کند.

وی اضافه کرد: با این وجود در دولت سیزدهم هر وقت نیاز به حضور و دخالت رئیس جمهور به عنوان شخصیت برجسته فرهنگی وجود داشته، آیت الله رئیسی با حضور به موقع تصمیم های بسیار خوبی لحاظ کرده است.

اسماعیلی یادآور شد: امروز از ۱۲۴ اقدام اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد که از ابتدای دولت به صورت رسمی اعلام شد در همه آنها ۹۰ درصد پیشرفت کار داشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: استان بوشهر در ۲ سال گذشته با مدیریت استاندار جهادی روند رو به جلو و در مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است و در این راستا از تمام مسئولان و اصحاب رسانه کمال قدردانی و تشکر را داریم.

اسماعیلی افزود: امیدواریم عقب ماندگی های سال های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر بخوبی جبران شود.

وی تصریح کرد: عقب ماندگی فرهنگی در استان بوشهر مضاعف است واین در حالی است که این استان سنگری قوی برای دفاع از هویت ملی و آرمان دهای دینی بوده است.

اسماعیلی افزود: استان بوشهر روزهای پرشکوهی برای تاریخ ایران رقم زده و در پایان هفته آینده تیم عمرانی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد استان خواهد شد تا در حوزه فرهنگی زیرساخت های فرهنگی این استان را مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در ارتباط با احداث کتابخانه و تالار مرکزی بوشهر کار با سرعت و شتاب بسیارخوبی پیش برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد از رئیس جمهور یاد گرفتیم قولی غیرعملی به مردم ندهیم و متناسب با واقعیت ها با مردم صحبت کنیم.

وی گفت: در مدیریت فرهنگی سال ۱۴۰۲ بسیار مهم است و با مجموع مصوباتی که صورت گرفته حوزه فرهنگی باید به ۲ بازه زمانی قبل و بعد ۱۴۰۲ تقسیم بندی شود.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه در دولت این است تا ریالی در دولت هدر نرود و عمده حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان حوزه‌های فرهنگ، هنر و رسانه نیز حمایت های برنامه ای است.

وی افزود: هیچگاه نباید کسی احساس کند که در حوزه مدیریت فرهنگ گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و حل آنها وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با حضور جبهه انقلاب و دلسوزان حوزه فرهنگ و هنر کشور از گردنه ای دشوار عبور کرده و همکاران ما روزها و شب های سختی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپری کردند و رویدادهای مهمی مانند جشنواره فجر را بسیار خوب برگزار کردیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: روز مقاومت زنان برجسته استان بوشهر با جدیت دنبال می شود تا به عنوان روز مقاومت زنان استان در برابر استعمار ثبت تقویم ملی شود.

اسماعیلی افزود: در استان بوشهر تاریخ مشعشعی در مبارزه ضد استعماری وجود دارد که در تداوم این مسیر شهید نادر مهدوی در نبرد مستقیم با آمریکا افتخار آفرین شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha