اعتراض "کوربین" به نفرات‌پراکنی نشریه صهیونیستی علیه مساجد انگلیس

لندن – ایرنا – رهبر پیشین دومین حزب سیاسی انگلیس (کارگر) در واکنش به گزارش‌های ضد اسلامی یک نشریه صهیونیستی چاپ لندن، نسبت به نفرات‌پراکنی رسانه‌ای علیه مسلمانان هشدار داد. 

به گزارش ایرنا، جرمی کوربین روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از فعالیت‌های مسجد «فینزبری» در حوزه انتخابیه خود تقدیر و تصریح کرد که این مکان، «صلح، امید و همبستگی را به بسیاری از مردم جامعه ما ارائه می دهد.»

او درحالی این مطلب را بیان کرد که نشریه جویش کرونیکال دیروز با انتشار گزارشی تحریک‌آمیز، سخنرانی یک شهروند مصری در مسجد یادشده پیرامون آزادی قدس شریف را یهودستیزانه نامید.

این گزارش می‌افزاید: محمد کوزبر، دبیرکل مسجد نیز از شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس که در سال ۲۰۰۴ توسط موشک های اسرائیل کشته شد، به عنوان یک "شهید" تمجید کرد.

بخش‌های دیگر گزارش جویش کرونیکال به ادعاها علیه سایر مساجد این کشور پرداخته و در تداوم نفرت‌پراکنی علیه جامعه مسلمانان، به دولت لندن توصیه کرده است که تحقیقات بیشتری را علیه مراکز اسلامی صورت دهد.

برهمین اساس، جرمی کوربین در ادامه پیام خود در شبکه ایکس آورده است: جامعه ما توسط کسانی که در رسانه ها به دنبال نفرات‌پراکنی و ترس هستند، از هم جدا نخواهد شد. این عشق به هم‌نوع است که ما را متحد می‌کند.

گفتنی است نشریه جویش کرونیکال چندی پیش نیز با انتشار سلسله گزارش‌های تحریک‌امیز علیه مرکز اسلامی انگلیس و طرح ادعاهای بدون اساس، زمینه تعطیلی موقت و تحمیل یک مدیر انگلیسی از سوی کمیسیون دولتی خیریه را فراهم کرد. اتفاقی که با اعتراض گسترده مسلمانان مواجه و کمیسیون خیریه انگلیس به مهندسی اجتماعی اسلام و ارائه تعریف جدیدی از «مسلمان خوب» متهم شد.

در همین پیوند یک نهاد اسلامی مستقر در لندن، از ۲ ماه کارزار حمایت از مساجد و مراکز اسلامی راه‌اندازی کرد. کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس (Islamic Human Right Commission) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کارزار برای دفاع از شمار روز افزون موسسات اسلامی راه‌اندازی شده که از سوی نهادهای دولتی لندن تحت فشار قرار می‌گیرند.

این نهاد اسلامی با اشاره به اینکه عضویت مساجد انگلیس در کمیسیون خیریه، آنها را در برابر فشار گروه‌های راست افراطی و لابی رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر کرده است، افزود: روند دخالت در امور موسسات اسلامی «بخشی از پویش هماهنگ اسلام هراسان یا حامیان طرفدار اسرائیل است که به دنبال ساکت کردن مسلمانان هستند.»

کمیسیون اسلامی حقوق بشر با انتقاد از مداخله کمیسیون دولتی خیریه انگلیس در امور مسلمانان، تصریح کرد: وظیفه دولت این نیست که سعی کند محتوای دین خود را به مسلمانان دیکته کند یا به آنها بگوید که چه بخش هایی از آن را می توانند به طور علنی بیان کنند یا درباره آن بحث کنند. اسلام با چهارده قرن عقبه، نیازی به دخالت بیگانگان ندارد.

مسعود شجره رئیس این نهاد اسلامی در این بیانیه گفت که کارزار حمایت از مساجد، برای جمع‌آوری شواهد علیه دخالت‌های دولت لندن در امور مسلمانان راه‌اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha