تاکید معاون استاندار گلستان بر تسریع پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌های عامل در این مورد استان کند است که انتظار داریم این روند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمهدی مهیایی عصر امروز شنبه در پانزدهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان اظهار کرد: البته با مکاتباتی که با سرپرستی بانک‌های عامل شده، این‌ موضوع از سوی دبیرخانه شورای نهضت ملی مسکن استان بطور جدی در حال پیگیری است.

وی یادآور شد: در مسئله نهضت ملی مسکن همچون موضوع مسکن مهر، بحث تامین زمین برای اجرای کامل این طرح، از مشکلات اساسی در نه تنها این استان بلکه استان‌های شمالی است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی زمین‌های درجه ۱ و ۲ را برای کاربری اجرای طرح مورد نظر ممنوع کرده که با پیگیری‌های انجام شده، تلاش داریم تا استان‌های شمالی را از شمول این ماده مستثنی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، وزارت راه و شهرسازی با همکاری شرکت بازآفرینی شهری، بسته حمایتی ۱۹‌گانه برای اجرای این طرح در مناطق هدف در نظر گرفته که نیاز است، شهرداران نسبت به اطلاع‌رسانی کامل اقدام کنند.

مهیایی افزود: البته بدون شک شهرداران سوالات و مباحثی در این زمینه دارند که برای پاسخگویی به سوالات مورد نظر هفته آتی، جلسه‌ای با نماینده شرکت بازآفرینی شهری و شهرداران در استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها موظفند اراضی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده‌سازی کنند که هزینه آن را راه و شهرسازی استان از محل صندوق مسکن به صورت پیمانکاری پرداخت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha