۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85218520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

34 هزار میلیارد ریال از درآمد مالیاتی گیلان محقق شد

رشت - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: درآمد مالیاتی پنج ماهه سال جاری گیلان به میزان تقریبی ۳۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایرنا، رضا برهانی نیا روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در رشت اظهار کرد: درآمد مالیاتی امسال برای گیلان ۷۲ هزار میلیارد ریال اعلام شده که طی پنج ماه ابتدای سال جاری حدود ۴۷ درصد آن محقق شده است.

وی توضیح داد: درآمد مالیاتی مصوب شده سال گذشته برای استان گیلان ۵۴ هزار میلیارد ریال بود که در سایه اقدامات انجام شده ۵۶ هزار میلیارد ریال مالیات اخذ کردیم که درصدی از این مالیات نیز برای کارهای عمرانی به استان باز می گردد.

وی ادامه داد: همچنین پارسال حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری برای انجام پروژه های عمرانی و آبادانی پرداخت شد و در چهار ماهه نخست امسال نیز حدود ۵۰ درصد سال گذشته عوارض مالیات بر ارزش افزوده اخذ و به شهرداری ها پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان اضافه کرد: هدف دولت این است که از درآمدهای نفتی فاصله بگیریم و هزینه های کشور از درآمدهای مالیاتی تامین شود که در بخش وصول مالیات و نقش آن در سازندگی و آبادانی کشور، نقش رسانه ها و آگاهی بخشی آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

برهانی نیا به معافیت پرداخت مالیات توسط اصناف نیز اشاره و بیان کرد: ۵۱ درصد از اصناف معاف از مالیات هستند و ۸۰ درصد نیز زیر ۱۰۰ میلیون ریال مالیات پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی به دنبال رضایت مردم است و این امر در اولویت کار ماست و هم اینک نیز مالیات براساس مستندسازی و ارسال اطلاعات گسترده از سوی سیستم بانکی اخذ و مالیات ها نسبت به سطح درآمدها در نظر گرفته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha