هیأت‌ مدیره مجتمع‌های مسکونی موظف به اخذ مجوز آتش‌نشانی هستند + فیلم

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مجتمع‌های مسکونی باید علاوه بر پایان‌کار و مجوز آتش‌نشانی، مجهز به سامانه اعلام اطفای حریق باشند و اخذ مجوز آتش‌نشانی برعهده هیأت‌ مدیره مجتمع‌های مسکونی است.

منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع حریق‌های متعدد چندماه اخیر در ساختمان‌های بلندمرتبه شهرهای فولادشهر، بهارستان و شاهین شهر و حریق دیروز در شهرک شهید کشوری افزود: رعایت ضوابط ایمنی و مجهز بودن به سامانه اطفای حریق در این واحدها ضروری و بر عهده هیأت‌ مدیره این واحدهای مسکونی است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران استان اصفهان به‌دلیل عواقب جبران‌ناپذیر حریق در مجتمع‌های مسکونی، مصوب کرده است که سامانه‌های برخط اعلام اطفای حریق در تمام ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی استان نصب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: بعد از ظهر دیروز یک حریق در طبقه سوم مجتمع مسکونی ۱۶ طبقه به‌نام "اقاقیا" شامل ۹۰ واحد در شهرک شهید کشوری توسط شهروندان به ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان اعلام شد که این ساختمان فاقد پایان کار و سامانه اطفای حریق بود.

وی گفت:حریق از "هود آشپرخانه" این واحد مسکونی در طبقه سوم ساختمان آغاز شده بود که علت آن تحت بررسی است، البته این حریق خسارت جانی نداشت و با درایت و سرعت عمل آتش‌نشانان ۵۸ نفر از اهالی این مجتمع از میان دود نجات یافتند که حال عمومی همه آن‌ها مساعد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد:این حادثه می‌توانست حادثه‌ ویژه‌ای باشد و به خسارت جانی منجر شود، بنابراین در همان لحظات ابتدایی پس از تماس مردمی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی،آتش نشانان در کمترین زمان ممکن به موقعیت رسیدند و به ۲ گروه "نجات محبوسان از میان دود" و "اطفاء حریق" تقسیم شدند.

وی افزود: گروه نخست با سرعت عمل بالا اقدام به جستجو در دود و تخلیه کلیه افراد از واحدهای ۱۶ طبقه کردند و همه ساکنان گرفتار در دود را به بیرون از مجتمع انتقال دادند.

شیشه فروش اظهارداشت: گروه دوم نیز حریق را در مدت زمان کوتاهی اطفاء و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت مجتمع مسکونی در حریق روز گذشته، بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه‌های۲۳-۱۲-۲۰-۱۳-۲۵-۱-۱۹-۱۵ به همراه خودرو نردبان، پلتفورم و خودرو حامل دستگاه تنفسی و همراهی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

حریق دیروز زنگ خطر برای مجتمع‌های مسکونی بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: اتفاقاتی مانند حریق دیروز "زنگ خطر" برای تمام مجتمع‌های مسکونی به‌ویژه مجتمع های بلندمرتبه را به‌صدا در آورد و "ارزیابی‌های ایمنی تمام مجتمع‌های مسکونی" باید توسط شهرداری‌ها انجام شود.

وی گفت: کارگروه ایمنی و پایش ساختمان‌های آسیب‌پذیر در مدیریت بحران استان تشکیل شده است و لزوم انجام ارزیابی‌های دوره ای به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

شیشه فروش تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی موظف است کلیه ساختمان‌های بلندمرتبه استان را از نظر ایمنی ارزیابی کند و نواقص را به هیات مدیره این واحدها،مالکان و ساکنان هشدار دهد.

وی یادآور شد: براساس هشدارهای ابلاغی مدیریت بحران استان باید در کمترین زمان ۳۰۰ "شیر آتش نشانی هیدرانت" در نقاط مختلف کلان‌شهر اصفهان نصب شود و ضرورت دارد شرکت آب و فاضلاب و آتش‌نشانی در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، مجموعه شهید کشوری اصفهان یکی از شهرک‌های جدید در جنوب شرق اصفهان است که ساختمان‌های بلندمرتبه زیادی در آن وجود دارد.

تعدادی از این ساختمان‌ها پس از گذشت سال‌ها، فاقد پایان کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha