تردد زائران اربعین بدون مشکل از مرز تمرچین صورت می گیرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اندیشیده شدن همه تمهیدات در راستای ارائه بهترین خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مرز تمرچین گفت: طی ۱۶ روز گذشته مشکل خاصی در خروج زائران نبوده و این امر به بهترین شکل ممکن انجام شده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه ستاد اربعین آذربایجان‌غربی افزود: امسال، دومین سالی بود که تردد زائران اربعین از مرز تمرچین صورت می گرفت و وضعیت بسیار بهتری نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که امید می رود برای سال‌های آتی هم این روند صعودی ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: امسال آمار تردد زائران اربعین از مرز تمرچین افزابش یافته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پیاده روی اربعین حرکت بزرگ فرهنگی است و در کل مسیرهای منتهی به تمرچین، موکب هایی برپاشده که در پیوند فرهنگی در جامعه نقش قابل توجهی ایفا می کنند.

معتمدیان اظهار کرد: پیادروی اربعین، کار عظیم فرهنگی است که با همت ویژه مردم در همه زمینه ها انجام می شود و ما تنها هزینه های زیرساختی را پرداخت می کنیم.

وی گفت: شاهد حضور همه اقشار، سنین و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در مرز تمرچین و پیاده روی اربعین هستیم و همین امر تکثر قومیتی در مرز را نشان می دهد.

استاندار آذربایجان غربی به امنیت حاکم بر منطقه اشاره کرد و افزود: مرز تمرچین یکی از امن ترین مرزهای کشور است.

معتمدیان تاکید کرد: با توجه به روند برگشت زائران از مرز تمرچین، باید اقدامات و تمهیداتی صورت گیرد تا به بهترین شکل ممکن پذیرای زوار اربعین باشیم.

به گزارش ایرنا، دراین جلسه اعضای حاضر به ارائه نظرات، پبشنهادات و برنامه های خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha