۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85218879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امور مذهبی پاکستان: وحدت شیعه و سنی راهبردی است

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85218879
وزیر امور مذهبی پاکستان: وحدت شیعه و سنی راهبردی است

اسلام‌آباد- ایرنا- وزیر امور مذهبی پاکستان انسجام مذاهب اسلامی در این کشور را ناگسستنی دانست و تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی یک امر راهبردی است و در این میان جایی برای افراط گرایان وجود ندارد.  

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت امور مذهبی پاکستان، «انیق احمد» طی دیدار با رهبران ارشد شیعه در شهر «کراچی» بر لزوم دشمن شناسی پیروان مذاهب اسلامی در پاکستان و بیداری علیه عناصر ضدوحدت تاکید کرد.

دیدار وزیر امور مذهبی دولت انتقالی پاکستان با علمای شیعه این کشور در آستانه اربعین حسینی(ع) در حالی صورت می‌گیرد که روزهای اخیر تحرکات عناصر افراطی در ایالت گلگیت-بلتستان در شمال این کشور نگرانی جامعه شیعیان پاکستان را درپی داشته است.

درپی تحرکات برخی از عناصر افراطی با هدف برهم زدن فضای صلح در ایالت گلگیت-بلتستان واقع در شمال پاکستان، دولت فرمان استقرار نیروهای ارتش و یگان ضدشورش برای جلوگیری از هرگونه رخدادهای ناگوار در شهرها صادر کرد.

براساس این گزارش، انیق احمد وزیر امور مذهبی پاکستان گفت که هیچ کسی در این کشور قادر نخواهد بود که به وحدت راهبردی شیعه و سنی لطمه بزند با بخواهد آنان را از یکدیگر جدا کند.

وی افزود: مسلمانان پاکستان امروز باید با بیداری کامل در کنار دشمنان مشترک خود را بشناسند و اجازه ندهند که بحث تقریب مذاهب به بازیچه دست افراطیون تبدیل شود.

اظهارات تحریک آمیز نیروهای تکفیری در برخی از مناطق ایالت گِلگیت-بَلتستان واقع در شمال پاکستان نگرانی‌هایی را بین جامعه شیعیان این ایالت به ویژه در شهر "اِسکردو" به وجود آورده است.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که با توجه به سابقه صلح و رواداری میان پیروان مذاهب اسلامی در مناطق شمالی این کشور به ویژه شهر "اسکردو" سوء استفاده برخی گروه‌های به اصطلاح دینی از لوایح مرتبط با قوانین توهین به مقدسات ممکن است به وحدت و همزیستی مسالمت آمیز اقشار مختلف جامعه آسیب وارد کند.

پس از واکنش‌های شدید شیعیان پاکستان به تصویب قانون جنجالی تشدید مجازات علیه توهین به مقدسات در پارلمان این کشور، رئیس جمهور پاکستان اوایل ماه جاری این قانون را تایید نکرد و برای بازنگری بیشتر به پارلمان پس فرستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha