اینجا کارفرما امام حسین(ع) است+ فیلم

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85218891
اینجا کارفرما امام حسین(ع) است+ فیلم

تهران- ایرنا- هر ساله درآستانه اربعین و در راستای خدمت به زائران اربعین عاشقان امام حسین (ع) در زمینه‌های رسیدگی به امورات نظافتی همچون رفت‌ وروب مسیرهای پیاده روی و جمع آوری زباله ها و نظافت سرویس‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند تا مسیر زیارت را برای شیفتگان و عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، خدمت‌رسانی سه شیفته پاکبانان در ایام اربعین حسینی(ع) به نحوی است که با برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ شرایط لازم را برای حضور زائران در این حماسه عظیم را فراهم می کنند.

شاید تنها قشر و افرادی که کمتر مورد توجه زائران قرار می‌گیرند، پاکبان های زحمت کش طریق الحسین(ع) باشند. پاکبان هایی که مدام و یک سره فقط خم و راست شده و مسیر حرکت زائران به سوی حضرت ارباب(ع) را تمییز می‌کنند و خدمت رسانی در اربعین را با عشق و علاقه انجام می شود.

بسیاری از این این افراد پاکبانان افتخاری امام حسین(ع) هستند؛ از اساتید دانشگاه گرفته تا مهندس و دانشجو که در این ایام با پوشیدن این لباس، راهی این سفر برای خدمت به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) می شوند.

حتی کارگران شهرداری که در این ایام به عراق مامور می شوند به این خدمت رسانی به عنوان کار اداری نگاه نمی‌کنند؛ به نحوی که هرساله برای خدمت رسانی به زائران اربعین متقاضیان زیادی وجود دارد تا بتوانند توشه ای از این حماسه برای آخرت خود بردارند.

پاکبانان در مرزهای ایران با عراق و همچنین در نجف و کربلا به صورت شبانه روزی مشغول نظافت مسیر و محل تردد زائران اربعین هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha