۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85218892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیک به ۷۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی تردد کردند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از تردد حدود ۷۰۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵ هزار زائر از مرز خسروی خروج و وارد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا «علی شعبانی» روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در سرسرای پایانه مرز خسروی برگزار شد؛ از شروع موج بازگشت زوار اربعین از مرز خسروی به داخل خاک کشورمان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و بیان کرد: دیروز ۴۵ هزار زائر به کشورمان وارد شدند و حدود ۲۰ هزار نفر نیز از مرز خارج کردند و این یعنی تعداد ورود زوار از مرز ۲ برابر شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سه روز آینده موج بازگشت زوار از مرز خسروی سه و حتی چهار برابر خواهد شد افزود: به همین خاطر باید برای خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اربعین در مسیر بازگشت آمادگی داشته باشیم.

شعبانی در ادامه پیش بینی کرد حدود یک میلیون زائر هم در مسیر رفت و بازگشت از مرز خسروی عبور کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه های اجرایی ۲۴ ساعت و شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زوار اربعین هستند از مسئولان استان خواست تمام تمهیدات و تدابیر لازم برای تردد آرام و امن زوار در سطح استان داشته باشند.

کاهش آمار مصدومان اربعین مرز خسروی نسبت به سال گذشته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این جلسه از کاهش آمار مصدومان اربعین در مسیر جاده های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون فقط ۵۰ نفر مصدوم از طریق هلال احمر از ابتدای این طرح به مراکز درمانی منتقل شده است.

«محمدباقر محمدی» بیشتر آمار مصدومان بین زوار را گرمازدگی، افت فشار و بیمار قلبی عنوان کرد و افزود: آمار مصدومان تصادفات اربعینی نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است که نشان از عملکرد خوب تمام دستگاه اجرایی ذی ربط مانند پلیس راه، راهور ؛راهداری ، شرکت برق و دیگر ارگان ها است.

وی با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل فرمانده نیروی انتظامی استان در روز جمعه گفت: عوامل هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در کمترین زمان ممکن به مصدومان این حادثه رسیدگی کردند و الحمدالله فوتی نداشتیم.

گفتنی است در این جلسه مسائل و موارد مربوط چگونگی تامین تغذیه مواکب، تامین آب آشامیدنی، پارکینگ خودروها، تامین برق، استقرار تیم های امداد و نجات برای پذیرایی و خدمت رسانی بازگشت زوار اربعین از مرز خسروی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha