۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85218896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب حامی مالی برای ورزش کردستان پیگیری می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: از تمام ظرفیت استانداری و این معاونت برای جذب منابع مالی بخش خصوصی و حمایت از حوزه ورزش استان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، علی نوری روز یکشنبه در دیدار سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان به منظور بررسی راهکارهای جذب منابع و حامیان مالی بخش خصوصی برای تیم های ورزشی استان اظهار کرد: به زودی جلسات هماهنگی و همکاری ۲ بخش خصوصی و دولتی در راستای ارائه راهکارهای کمک به حوزه ورزش استان پیگیری می شود.

وی افزود: استان کردستان دارای چند نهاد تولیدی در بخش خصوصی و همچنین معادن فعالی است که می توانند نقش مسئولیت اجتماعی خود در برابر جوانان را با حمایت از تیم های ورزشی ایفا کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با تاکید بر حمایت مجموعه استانداری کردستان از جامعه ورزشکاران این استان، ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده در راستای حضور موفق جوانان و قهرمانان کردستانی در لیگ های مختلف کشوری در تلاش برای جذب منابع مالی بخش خصوصی و رایزنی با سرمایه گذاران این بخش به منظور ورود به حوزه حمایت از تیم های ورزشی هستیم و امیدواریم بزودی بتوانیم به نتیجه برسیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز اظهار کرد: در سال های اخیر موفقیت های دختران و پسران ورزشکار کردستانی با حمایت های اندک سرمایه گذاران بخش خصوصی استان در مسابقات لیگ های مختلف سطح کشور، موجی از نشاط و خوشحالی را در میان مردم و جامعه ورزشی و جوانان این استان ایجاد کرد و این موفقیت ها زبانزد همه شد.

آمنه غلام ویسی افزود: متاسفانه با بالا رفتن هزینه های باشگاه داری آن هم در سطح لیگ های برتر و دسته یکم، حامیان مالی به تدریج از حمایت مالی و قبول هزینه های تیم داری کنار کشیدند و انصراف خود از حضور در فصل آتی رقابت ها را اعلام کردند و موجی از نگرانی در میان جامعه ورزشی و رسانه ای استان به وجود آمد.

وی ادامه داد: دستگاه ورزش و جوانان استان همچون سال های گذشته در راستای رسالت خود و در جهت حمایت از این تیم ها بارها با مسئولین نهادهای تولیدی و اقتصادی رایزنی کردند اما تاکنون هیچکدام از این نهادهای تولیدی و اقتصادی حاضر به قبول هزینه های تیم داری و ورود به حوزه حمایت از باشگاه های ورزشی نشده اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان به کمبود منابع دولتی و محدود بودن بودجه این دستگاه برای حمایت از باشگاه ها در سطح لیگ های برتر و دسته یک اشاره کرد و گفت: منابع مالی ورزش و جوانان برای کمک به هیات های ورزشی که تعداد آنها در سطح استان به بیش از ۴۰۰ هیات می رسد، باید صرف شود و این منابع نیز به شدت محدود است.

غلام ویسی یادآور شد: این را نیز باید در نظر گرفت که طبق قانون و دستورالعمل های موجود دستگاه ورزش و جوانان تنها می تواند منابع خود را در اختیار هیات های ورزشی استان و شهرستان قرار دهد و حمایت مالی مستقیم از باشگاه های ورزشی برای این اداره کل مقدور نیست.

وی تاکید کرد: استان کردستان دارای جوانان و قهرمانان با استعدادی است که تاکنون نیز شایستگی خود را با قهرمانی در لیگ های مختلف کشور با کمترین امکانات به بهترین نحو به اثبات رسانده اند و لازم است که مشکلات پیش روی درخشش آنها را رفع کرد.

بیش از ۶۷ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده کردستانی در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha