پیشرفت ۱۶ درصدی ساخت مسکن ایثارگران/ طراحی پروژه در ۳ فاز

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیشرفت ۱۶ درصدی ساخت مسکن برای ایثارگران در نصیرشهر رباط کریم استان تهران خبر داد.

وحید بوستان احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان خزانه بنیاد شهید از بابت آرشیو اسناد و دارایی ها یک سازمان تخصصی بود با ورود قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماموریت سازمان تغییر کرد و از محوریت فروش و خام فروشی به سمت مولدسازی رفت.

وی افزود: ماموریت ما در اساسنامه ها این است که برای ملک ها در حد کلی یک ثروت افزایی انجام می دهیم، پس از اخذ پروانه و تهیه نقشه های اجرایی، در نهایت آنها را می فروختیم در دوره جدید سیاست این شد که نگاه به فروش کمرنگ شود مگر زمانی که امکان مولدسازی وجود ندارد، از آن زمان سازمان تغییر جهت به سمت مولدسازی داد به طوری که در زمینه های مستعد بارگذاری پروژه های مشارکتی، مسکن و عمرانی تعریف شد که نمود آن مولدسازی پروژه های عمرانی است.

پیشرفت ۱۶ درصدی مسکن ایثارگران

وی خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه ها که در ۶ ماهه گذشته به دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت اجرای پروژه ۹۰۰ واحدی نصیرشهر در اطراف تهران در محدوده رباط کریم در یک بافت خوب منطقه ای است.

به گفته احمدی پروژه نصیر شهر در سه فاز طراحی شده، فاز اول با ۱۳۴ واحد در حال اجراست، قرارداد ساخت ۹۰۰ واحد در فاز ۲ تا یکماه آینده منعقد می شود و طراحی فاز ۳ در دست اجراست و در حال تدوین نقشه و اخذ پروانه ساخت برای یک قسمت از نصیرشهر که مستعد هزار واحد مسکونی است، هستیم تا این فاز از سال آینده در مدار ساخت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر تصریح کرد: مراحل تهیه نقشه ها و اسناد قانونی فاز اول این پروژه طی و با استانداردهای روز ایران طراحی شده و آنچه که برای نیازهای یک مسکن متعارف تعریف شده را دارد و تاکنون به پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی رسیده است.

وی افزود: فاز اول این پروژه از فروردین سالجاری آغاز شده، طبق برنامه پیش می رویم و این پروژه تا آبان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که این واحدها به چه قشری از جامعه ایثارگران تعلق می‌گیرد، گفت: واگذاری ها مربوط به حوزه اداره کل مسکن بنیاد شهید است ما متولی ساخت هستیم اما براساس قانون و مقررات مسکن ها به جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا تعلق می گیرد.

احمدی با بیان اینکه در کنار این پروژه های عمرانی تفاهم هایی با وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و به تازگی اولین جلسه آن برگزار شده است، گفت: در ۶ ماه آینده تفاهم هایی در زمینه مسکن ایثارگران خواهیم داشت به طوری که بعد از تفاهم با راه و شهرسازی آنچه سهم این نهاد خواهد شد به عنوان تکلیف به مجموع بنیاد شهید و جامعه ایثارگران بر می گردد و قسمتی از مسکن این جامعه تامین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha