۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85219107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶۰۰ نفر در دوره‌های سواد آموزی زنجان شرکت می‌کنند

زنجان - ایرنا- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در دوره‌های مختلف سواد آموزی استان شرکت کرده و آموزش می‌بینند.

علی حیاتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد سه هزار نفر در دوره سواد آموزی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۱۰۰ نفر در دوره تحکیم سواد، آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: دوره سواد آموزی به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، دوره انتقال به منظور ایجاد فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سواد آموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش و پرورش رسمی هستند و دوره تحکیم سواد به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد اجرا می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته نرخ با سوادی استان با ۹۵.۱۶ درصد در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: هدف سواد آموزی استان در گام نخست، رسیدن به وضعیت سفید به ‌لحاظ درصد با سوادی (سواد خواندن و نوشتن) در افق ۱۴۰۴ است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای انسداد بی سوادی در استان، اضافه کرد: ۹۹ درصد از افراد لازم تعلیم در دوره ابتدایی جذب شده‌اند.

حیاتی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در استان در حوزه سواد آموزی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در راستای تشویق خانواده به مطالعه انجام شده " خواندن با خانواده " است.

حیاتی این طرح را در حوزه سوادآموزی موفق ارزیابی و خاطرنشان کرد: طرح خواندن با خانواده، فرصتی مناسب برای جبران ارتباطات آسیب دیده بین اعضای خانواده و نیز ارتباط بین انسان با کتاب و کتابخوانی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: طرح "خواندن با خانواده" در سواد آموزی که با تکنیک یادگیری معکوس در دوره‌های سوادآموزی و انتقال اجرا می‌شود، بهترین فرصت فرهنگسازی برای مطالعه و آشتی با کتاب آن‌ هم در دل خانواده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha