استاندار سمنان: خرید تضمینی گندم به ۷۶ هزار تن رسید

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به فصل برداشت محصول راهبردی گندم، گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان به ۷۶ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری افزود: در بحث خرید گندم بالغ بر ۷۶ هزار تن گندم در استان خریداری شده و تمام مطالبات کشاورزان با اولویت باید پرداخت شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و قرار داشتن در مسیر زائران امام رضا (ع) تاکید کرد: لازم است تا موکب های خدمات رسان در ایام‌عزاداری ۲۸ صفر و شهادت امام رضا(ع) فعال باشند و از سوی دیگر، ضرورت دارد ستاد تحقق شعار سال در استانداری با تمرکز بر نظارت بر بازار تشکیل شود.‌

وی با تاکید بر نظارت ها برای تنظیم بازار، افزود: بازدیدهای مستمر ومنظم اداره کل تعزیرات حکومتی استان قابل توجه و لازم است این امر به تمام شهرها و بخش های استان نیز گسترش یابد.‌ ستاد ویژه نظارت بر بازار هم به ریاست مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان با هدف رصد دقیق و کنترل بازار در ایام ‌پایانی ماه صفر و همچنین آغاز سال تحصیلی تشکیل شود.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام شرکت بازرگانی دولتی، در شرایطی که افزایش سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تنها یک درصد است، برآوردها نشان‌دهنده افزایش ۳۴ و نیم درصدی خرید گندم و افزایش آن از ۶۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ هزار تن در سال ۱۴۰۲ است.

استاندار سمنان: خرید گندم به ۷۶ هزار تن رسید

فرصت عضویت سمنان در اتحادیه جهانی شهرهای جاده ابریشم

استاندار سمنان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز افزود: در مساله عضویت سمنان در اتحادیه بین المللی شهرهای در امتداد جاده ابریشم ، بسیاری از افراد و نهادها تلاش کردند که جا دارد از تمام آنان از نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان و همچنین میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قدردانی شود.

هاشمی با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با کابینه دولت مردمی به ساده زیستی و در کنار مردم بودن تاکید کردند، درِ اتاق مدیران باید به روی همه مردم باز باشد.

وی به سفر پنجشنبه گذشته احمد وحیدی وزیر کشور اشاره و اضافه کرد: این سفر برای استان دستاوردهایی داشت و طرحهایی بهره‌برداری شد که برای خدمت به مردم مفید بود.

استاندار سمنان یادآور شد: در دولت آیت الله رئیسی، نخستین پرواز بین المللی از مبداء فرودگاه سمنان به مقصد نجف اشرف در کشور عراق انجام شد که این اقدام را برای توسعه فعالیتهای این زیرساخت مهم باید به فال نیک گرفت.

سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم» انتخاب شده است. جاده ابریشم» یا «راه ابریشم» شبکه راه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد، مسیری که تا سده پانزدهم میلادی به‌مدت یکهزار و ۷۰۰ سال، بزرگ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود؛ که استفاده از عنوان «ابریشم» در نام این مسیر نیز به دنیا رونق تجارت این نوع کالا در دوره های تاریخی مختلف بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha