۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85219157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ مشارکت اقتصادی خراسان‌شمالی در دولت سیزدهم افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌ شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در دولت سیزدهم ۱.۳ درصد افزایش یافت.

ناصر فخرموحدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۵.۲ درصد است که این رقم چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: خراسان شمالی با ۴۵.۲ درصد نرخ مشارکت اقتصادی اکنون جزو ۶ استان برتر در مشارکت اقتصادی بالا است.

فخرموحدی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی در بهار سال گذشته ۴۴.۲ درصد بود.

کاهش ۲.۲ درصدی نرخ بیکاری

فخرموحدی با اشاره به پایین بودن نرخ بیکاری در خراسان شمالی از میانگین کشوری، گفت: نرخ بیکاری در استان هفت درصد است که این رقم ۱.۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی ادامه داد: این در حالی است که تا بهار سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۹.۳ درصد بود.

وی، بهبود شاخص فضای کسب و کار کسب و کار استان به میزان چهار صدم درصد نسبت به میانگین کشوری در سال ۱۴۰۱ را از اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد.

خرید ۲۰۶ هزار تن گندم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی افزود: ۲۰۶ هزار تن گندم مازاد بر مصرف در دولت سیزدهم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از سه هزار و ۱۴۱ تن مرغ منجمد، یک هزار و ۱۷۸ تن گوشت قرمز منجمد، یکهزار و ۹۸۶ تن شکر و یکهزار و ۵۲۶ تن برنج در استان توزیع شده است.

فخرموحدی با اشاره به رشد ۵۷ درصدی احیای بنگاه های اقتصادی راکد استان نسبت به سال ۹۹ گفت: ۶۶ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۷۵۰ نفر در دولت سیزدهم احیا شد.

وی افزود: تامین مواد اولیه و بدهی های معوق از مشکلات اصلی این واحدهای تولیدی راکد بود که با حمایت های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشکلات آنها رفع شد و به چرخه تولید بازگشت.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha