۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85219167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند سارقان اموال شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85219167
باند سارقان اموال شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

اصفهان – ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باندی که با دستبرد به منازل شهروندان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از اموال آنها را به سرقت بُرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سردار حمید علینقیان‌پور روز یکشنبه افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت اموال منازل آنها، این موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود در نهایت رد پای باندی سه نفره را در این سرقت‌ها بدست آوردند و با شناسایی هویت آنان دریافتند که این افراد جزو مُجرمان غیربومی و "سارقان در حرکت"(سارقانی که در استان‌های مختلف سرقت می‌کنند) هستند که علاوه بر اصفهان در تهران و مازندران نیز مرتکب سرقت شده و آخر هفته‌ها به اصفهان آمده و دست به سرقت می‌زنند و بلافاصله نیز از این استان خارج می شوند.

فرمانده انتظامی اصفهان اظهار داشت: با رصد صورت گرفته مشخص شد سارقان در یکی از مناطق استان تهران حضور دارند که کارآگاهان بسرعت با اخذ نیابت قضائی به این استان عزیمت و در یک عملیات ضربتی هر سه متهم را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا، سکه، ساعت‌های گرانبها، ارز و گوشی‌ مسروقه به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف شد، گفت: اعضای این باند در اعترافات خود به سرقت از ۳۰ منزل در اصفهان اقرار کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار علینقیان‌پور با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۴ باند سازمان یافته سرقت توسط پلیس آگاهی این فرماندهی شناسایی و منهدم شدند که از این تعداد ۲۱ باند سارقان غیربومی و در حرکت بودند که آخر هفته‌ها از منازل سرقت می‌کردند.

دستگیری ۳۸۳ مالخر در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۳ نفر مالخر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.

سرهنگ حسین تُرکیان افزود: در همین مدت سه طرح ویژه مقابله با مالخران اجرا شده است که در این طرح‌ها ۳۸ فقره جُرم مالخری کشف و ۳۲ مالخر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این ۲۲ طرح با موضوع مقابله با سرقت احشام، منزل، داخل خودرو، خودرو، کیف‌قاپی و سارقان زورگیر اجرا شده است که در این طرح نیز علاوه بر دستگیری سارقان ۲۱ مالخر نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان از اجرای طرح نظارت و کنترل بر صنوف دسته دوم فروشی و ضایعاتی، تعمیرگاه‌های موتورسیکلت، لوازم برقی و الکتریکی و همچنین صنوف افراد سابقه‌دار با همکاری ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خبر داد و گفت: در این همین پیوند از ۶۸۸ صنف مختلف بازدید بعمل آمد که در نهایت متصدیان ۹۴ واحد صنفی اخطاریه پلمب دریافت کردند.

دستگیری عاملان سنگ پرانی به خودروهای عبوری در بُرخوار اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی بُرخوار از توابع اصفهان از دستگیری هفت نفر از عاملان سنگ پرانی به خودروهای عبوری در یکی از جاده‌های ارتباطی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید حاتمی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و شکایت شهروندی مبنی بر سنگ‌پرانی به سمت خودروهای عبوری در یکی از جاده‌های این شهرستان و ایراد خسارت به خودرو وی، ماموران انتظامی بلافاصله پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی عاملان سنگ پرانی به سمت خودروها شدند که پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی، هفت متهم دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با اشاره به توقیف پنج دستگاه موتورسیکلت متهمان گفت: عاملان این اقدام مُجرمانه پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

وی با تاکید براینکه اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت به اموال و اشخاص جُرم است و پلیس با قاطعیت با این متهمان برخورد می‌کند، گفت: شهروندان و رانندگان در صورت مشاهده و اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان برخوار در ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دستگیری قاتل فراری در تیران و کرون

فرمانده انتظامی تیران و کرون از توابع اصفهان گفت: متهمی که در یکی از استان‌های کشور شهروندی را به قتل رسانده بود در کمتر از ۱۲ ساعت از وقوع جنایت در یکی از جاده‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ یوسف بهرام‌پور افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد متهم در یکی از استان‌های کشور پس از قتل شهروندی، از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی تیران و کرون افزود: قاتل که بصورت نامحسوس تحت کنترل ماموران پلیس قرار داشت، در نهایت در یک عملیات ضربتی در کمتر از ۱۲ ساعت از وقوع جنایت دستگیر شد.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha