۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85219176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقدیر وزارت کشور عراق از ایران برای تسهیل تردد زائران خارجی اربعین

بغداد - ایرنا - وزارت کشور عراق از تلاش های انجام شده توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل تسهیل در ورود و خروج زائران اربعین حسینی به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت و گو با شبکه العهد ضمن قدردانی از تلاش‌های ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی اظهار داشت: با نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) روز به روز به جمعیت زائران افزوده می‌شود اما امور مربوط به تامین امنیت زائران به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: دلیل آن نیز تدارک و برنامه‌هایی است که از مدت‌ها قبل برای استقبال از زائران و تامین امینت و ارائه خدمات به آن‌ها اندیشیده شد.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: دلیل موفقیت در زمینه پذیرایی از زائران اربعین این است که تلاش‌های زیادی از جمله همکاری با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل ورود زائران خارجی، و همچنین انجام اقدامات گسترده شامل تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد ایستگاه‌های پذیرایی از زائران و توسعه گذرگاه‌های مرزی اعم از ادارات گذرنامه، اقامت، مبارزه با مواد مخدر، بخش زنان و ترافیک انجام شد.

المحنا با اشاره به اینکه در جاده‌های منتهی به شهر مقدس کربلا هر تشکیلات به طور جداگانه طرح‌های امنیتی تعیین شده را دنبال می‌کند، اظهار داشت: سازمانی برای نظارت بر طرح‌های امنیتی این نهادها و همچنین تردد زائران و طرح ترافیک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha