نتانیاهو درباره درگیریهای خونین تل آویو توپ را به زمین دیوان عالی انداخت

تهران-ایرنا- "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درگیری های خونین روز گذشته نیروهای پلیس با صهیونیست های آفریقایی تبار مهاجر در شهر تل آویو، توپ را به زمین دیوان عالی این رژیم انداخت و این دیوان را مانع اجرای اقدامات بیشتر در زمینه حل بحران مهاجران و به نوعی مسبب بروز این درگیری ها دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی برای بررسی اعتراضات روز گذشته صهیونیست های آفریقایی تبار در تل آویو به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر تشکیل شد.

نتانیاهو در نشست کابینه گفت: "حوادث دیروز از خط قرمزها عبور کرد و این ناآرامی و خونریزی چیزی است که ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم و خواستار اتخاذ تدابیر شدید علیه اغتشاش کنندگان از جمله اخراج فوری آنها هستیم."

نتانیاهو به سازمان های ذیربط رژیم صهیونیستی همچنین دستور داد که تا طرحی را برای اخراج تدریجی همه "مهاجران غیرقانونی" از سرزمین های اشعالی تهیه کنند.

«ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نشست کمیته وزارتی کابینه این رژیم، خواستار تسری این قانون به آفریقایی تبارهایی شد که در آینده بازداشت خواهند شد.

لغو مجوز کار معترضان نیز از دیگر مسائلی بود که در نشست کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار گرفت.

نتانیاهو: دیوان عالی مانع اقدامات بیشتر درباره حل پرونده مهاجران آفریقایی‌تبارها شد

نتانیاهو در نشست کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به اخراج ۲۰ هزار مهاجر آفریقایی تبار "غیرقانونی" از سرزمین های اشغالی در گذشته، توپ را به زمین دیوان عالی این رژیم انداخت و اعلام کرد که اقدامات بیشتر کابینه برای حل بحران مهاجران غیرقانونی در دوره گذشته با مخالفت دیوان عالی مواجه شد.

وی در این زمینه گفت: «ما با ساختن حصار امنیتی در مرز با مصر با این تهدید مقابله کرده‌ایم، اما هنوز مشکل کسانی که قبل از ساخته شدن این حصار وارد شده‌اند، وجود دارد و این افراد ده‌ها هزار مهاجر غیرقانونی هستند. ما ۱۲ هزار نفر از آنها را متقاعد کردیم که داوطلبانه و از طریق برنامه‌های مشخص اسرائیل (سرزمین های اشغالی) را ترک کنند و تعدادی از اقدامات را (برای حل این بحران) پیشنهاد کردیم، اما متأسفانه توسط دادگاه عالی رد شد.

براساس گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بن گویر از نتانیاهو خواسته است که هر قانون جدیدی درباره آفریقایی تبارها، به شکلی تنظیم شود که دیوان عالی این رژیم نتواند آنرا به بهانه تناقض با قوانین پایه رد کند.

به گزارش ایرنا، اعتراضات صهیونیست های آفریقایی‌تبار و مهاجر در روز شنبه در سرزمین های اشغالی و واکنش خشن پلیس رژیم صهیونیستی، تنش بین کابینه نتانیاهو و مخالفان را تشدید کرده و هر کدام طرف دیگر را مقصر وضعیت کنونی اعلام کردند.

اعتراضات صهیونیست‌های اریتره ای و سودانی تبار در تل‌آویو در روز شنبه به خشونت کشیده شد.

صهیونیست‌های آفریقایی تبار به برگزاری کنفرانسی در حمایت از حاکمیت اریتره، در سفارت این کشور در تل آویو اعتراض داشتند.

سودانی تبارهای صهیونیست نیز در این اعتراضات شرکت کردند و تظاهرات کنندگان با همه ابزارهای ممکن از جمله سنگ به مقابله با اقدامات خشونت بار پلیس رژیم صهیونیستی پرداختند. معترضان همچنین قصد تصرف مکان برگزاری این کنفرانس را داشتند و اقدام به شکستن شیشه خودروهای عمومی کردند و پلیس تل آویو نیز از سلاح گرم برای پراکنده کردن معترضان استفاده کرد.

«یعقوب شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز استفاده از سلاح گرم توسط نیروهای خود علیه معترضان اریتره‌تبار حمایت کرده و برای همه آنها وکیل گرفته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که شمار مجروحان درگیری‌ میان صهیونیست‌های آفریقایی تبار و نظامیان رژیم صهیونیستی در تل آویو به ۱۷۰ نفر رسیده که حال ۲۰ نفر از آنان وخیم است.

آفریقایی تبارهای رژیم صهیونیستی دو دسته هستند. گروهی از آنها که توانسته اند یهودی تبار بودن خود را ثابت کنند، از این رژیم تابعیت گرفته اند و بقیه نیز به عنوان پناهجو در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۸، طرحی را برای قانونی شدن حضور بیش از ۱۶ هزار آفریقایی تبارساکن سرزمین های اشغالی مطرح کرد، اما این طرح از سوی تل آویو رد شد.

عضو کابینه نتانیاهو: اعضای دیوان عالی دیکتاتور هستند

اعضای کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراضات اریتره تباران صهیونیست، دیوان عالی رژیم صهیونیستی را به خاطر اخراج نشدن آنها از سرزمین های اشغالی تاکنون، مقصر اعلام دانست.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو با حمله به دیوان عالی این رژیم گفت: فقط یک مجموعه مسئول وضعیت کنونی است و آن دیوان عالی است که برای سال های متمادی مانع از اخراج اریتره تباران به کشورشان شده است.

وی افزود: به همین دلیل است که ما دنبال تغییرات قضائی هستیم.

«می گولان» وزیر زنان در کابینه رژیم صهیونیستی نیز، طرح سال ۲۰۱۸ سازمان ملل برای قانونی شدن حضور مهاجران آفریقایی تبارهای صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی را رد کرد.

این عضو کنست از حزب لیکود نیز به دیوان عالی رژیم صهیونیستی حمله کرد و آنها را درباره اخراج نشدن اریتره تباران مقصر دانست و گفت: ۱۵ دیکتاتور بر دیوان عالی اسرائیل حکومت می کنند.

در میانه اعتراضات اریتره تباران، اعتراضات صهیونیستهای ساکن اراضی اشغالی به لایحه تغییرات قضائی نیز تعطیل نشد و این اعتراضات شامگاه شنبه برای سی و چهارمین هفته برگزار شد.

روسای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha