وضعیت اسلامشهر طی ۲ سال گذشته در زمینه اشتغال و تولید

اسلامشهر- ایرنا- "مهار تورم و رشد تولید" شعاری است که رهبر معظم انقلاب برای امسال انتخاب و نامگذاری کردند؛ اشتغالزایی لازمه تحقق این شعار بوده که در این راستا طی ۲ سال ۲۲ هزار شغل در اسلامشهر ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلامشهر ظرفیت های فراوانی در حوزه تولید و اشتغالزایی که در نهایت به مهار تورم ختم می شود، دارد.

دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته از این امر غاقل نشده و اقدامات شاخصی در حوزه رشد تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر داشته است.

اسلامشهر دروازه جنوب غربی تهران و می تواند در واقع تامین کننده بسیاری از محصولاتی باشد که پایتخت با جمعیتی بیش از ۱۰ میلیونی نیازمند آن است.

در این راستا، سوم آذر پارسال رئیس جمهور به این شهرستان سفر کرد که با دستور آیت الله رئیسی و پیگیری امور انتظار ۲۰ ساله اسلامشهری های برای بهره برداری از بندر خشک آپرین به سر رسید و شاهد افتتاح اولین بندر خشک کشور با حضور وزیر مربوطه در این شهرستان بودیم.

تخصیص یکهزار و ۷۵۰ میلیاردریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال، حمایت از تعاونی ها و ایجاد و توسعه مشاغل خانگی در سفر اخیر وزیر تعاون رخ داد و از سوی دیگر موافقت شورای عالی هماهنگی سران قوا با رفع موانع مربوط به واگذاری شرکت کیان تایر پس از ۱۱ سال از دستاوردهای دولت انقلابی در اسلامشهر بوده است.

از یاد نبریم که پیگیری و رفع مشکلات شرکتهای بزرگی همچون ایران خودرو دیزل، سدید، الکتروژن، فیلور، میهن، دومینو انجام و یا در حال انجام است.

یکی دیگر از تحولات مثبت طی ۲ سال گذشته در اسلامشهر صدور پروانه بهره برداری شهرک صنعتی غیردولتی برای پنج لکه‌ صنعتی در جلسه هیات وزیران در خرداد پارسال بود و از سوی دیگر تبدیل مجتمع های تولیدی خیابانهای حشمت، عرفان و غفاری چهاردانگه به لکه صنعتی مصوب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران تصویب شد.

«چهارشنبه ها با تولید» به ابتکار فرماندار اسلامشهر در دولت انقلابی رقم خورد و در این مدت بازدید های مستمری از بیش از ۷۰ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گلخانه ای و دامداری شهرستان در راستای احصاء مسائل و مشکلات و پیگیری جهت رفع آن ها انجام و دستوراتی صادر شد.

نکته مثبت دیگری که می توان از دستاوردهای در این بخش نام برد ایجاد بیش از ۲۲ هزار شغل جدید در بخش های مختلف بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی ۲ سال گذشته در اسلامشهر بوده است.

همچنین ۳۵۰ میلیاردریال تسهیلات بابت مشاغل روستایی و مشاغل خانگی مستقل و ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال گذشته داده شده است.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha