۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85219503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه ۲ پهپاد اوکراینی را وادار به فرود کرد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبر: 85219503
روسیه ۲ پهپاد اوکراینی را وادار به فرود کرد

تهران- ایرنا- فرماندار «کورسک» روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور با استفاده از پارازیت توانستند ۲ پهپاد اوکراینی را وادار به فرود کنند اما یک پهپاد دیگر به یک ساختمان غیرمسکونی برخورد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، رومن استاروویت اظهار کرد: این پهپادها در نزدیکی روستاهای کروزینو و گورنال در مرز با اوکراین به زمین نشانده شدند.

وی افزود: این پهپادها با استفاده از سامانه‌های جنگی الکترونیک رهگیری و به کمک سلاح‌های ضدپهپاد وادار به فرود شدند. هیچ فردی آسیب ندیده و هیچ جایی خسارت ندیده است.

فرماندار کورسک همچنین اظهار کرد: حمله یک پهپاد اوکراینی دیگر باعث ایجاد آتش‌سوزی در یک ساختمان غیرمسکونی در شهر خورچاتوف شد. آتش خاموش شد اما هیچ کسی آسیب ندید.

به گفته استاروویت، روستای تتکینو در منطقه کورسک نیز روز یکشنبه سه بار هدف حملات خمپاره‌ای اوکراین قرار گرفت و تاکنون خسارت یا تلفاتی گزارش نشده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در روسیه از جمله بلگورود و مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

میخائیلو پودولیاک مشاور رئیس جمهوری اوکراین جمعه گفت که حملات پهپادی این کشور در خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد که اوکراین حملاتی را که توسط «عوامل» و «پارتیزان‌ها» انجام می‌شود، در داخل خاک روسیه یا در مناطق تحت کنترل این کشور افزایش داده است.

پودولیاک همچنین مدعی شد: خصومت‌ها بتدریج در حال انتقال به خاک فدراسیون روسیه است.

کریل بودانوف رئیس اداره اطلاعات ارتش اوکراین نیز اظهار کرد: خصومت‌ها باید به قلمرو دیگری کشیده شود که از نظر ما این قلمرو، فدراسیون روسیه است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha