فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان اورژانس همدان

همدان- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نیمی از آمبولانس های اورژانس این استان بالای ۱۰ سال سن دارند و فرسوده هستند.

محمدرضا شکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمبولانس ها بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند همچنین بیشتر مواقع در تعمیرگاه به سر می برند بنابراین باید از آنها به عنوان خودروهای اسقاطی یاد کرد.

وی اضافه کرد: با این اوصاف نسبت به تعمیر و اورهال کردن(بروز رسانی) خودروهای آمبولانس اقدام کرده و تاکنون لحظه ای در خدمت رسانی به بیماران و حادثه دیدگان خللی وارد نشده است.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی همدان اظهار داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته همه شهرستان ها به جز مرکز استان دست کم سه دستگاه آمبولانس و شهرستان همدان به ۱۰ دستگاه آمبولانس نیاز دارد.

شکوهی خاطرنشان کرد: همچنین برای هفت پایگاه مصوب جدید که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده هم ۱۰ دستگاه آمبولانس نیاز است و در مجموع نوسازی ناوگان اورژانس نیازمند دست کم ۵۰ دستگاه آمبولانس است.

وی گفت: به تازگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس اقدام کرده که در صورت نهایی شدن این کار، با توجه به شمار پایگاه های اورژانس موجود در کشور، در بهترین حالت سهم همدان پنج دستگاه آمبولانس است.

شکوهی تاکید کرد: با وجود فرسودگی نیمی از خودروهای اورژانس همدان اما تجهیزات موجود در این خودروها به روز ترین تجهیزات جهان است و این خودروها به ونتیلاتور، دی سی شوک و داروهای اورژانسی مجهز است.

وی با بیان اینکه خرید هر دستگاه آمبولانس نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است گفت: هم اینک اورژانس همدان به جز اسدآباد که دارای دانشکده پزشکی مستقل است دارای ۹۸ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha