بوشهر ظرفیت آزمون بیش از ۹۰ درصد استانداردهای اجباری را دارا است

بوشهر-ایرنا- رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر گفت: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بوشهر با به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی زمینه انجام آزمون بیش از ٩٠ درصد از استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد را در استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین رضوی روز دوشنبه در نشست با رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و همچنین شماری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوشهر اظهار کرد: آزمایشگاه‌های همکار بوشهر تاکنون زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر نیروی متخصص که عمده آنها از فارغ التحصیلان و کارشناسان دانشگاه‌های استان هستند را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با رفع موانع موجود و توسعه بیشتر این آزمایشگاه‌ها و همچنین اهتمام ارگان‌های استان از قبیل معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و صنایع پتروشیمی استان شمار اشتغال آزمایشگاه‌های همکار استان به یکهزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

رضوی افزود: هم‌اکنون شمار زیادی از فعالان اقتصادی در سطح کشور و تولید کنندگان به دلیل سرعت بخشی در فرایند و دقت عمل موجود از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار استان بوشهر بهره می‌برند.

وی افزود: استان بوشهر با تجهیزات و امکانات موجود اکنون به قطب صنعت آزمایشگاه‌های استاندارد در کشور تبدیل شده است.

رضوی گفت: تشکیل هیاتی متشکل از کارشناسان خبره آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و نمایندگان بنیاد ملی نخبگان فرصتی است تا علاوه بر برطرف کردن مشکلات برای استفاده از ظرفیت یکدیگر تلاش کنند.

سیده آزاده میروکیلی رئیس بنیادملی نخبگان استان بوشهر نیز گفت: آزمایشگاه‌های همکار با دارا بودن امکانات، دستگاهها و تجهیزات به روز آزمایشگاهی باید در سطح استان بیشتر شناخته شوند و از ظرفیت این آزمایشگاه‎‌ها استفاده مطلوب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha