۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85219683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیزش گرد و غبار محلی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره روند دمای استان گفت: خیزش گرد و غبار محلی برای آسمان استان در ۲ روز آینده پیش‌بینی شده است

مهران چراغ‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: آسمان چهارمحال و بختیاری تا ۲ روز آینده صاف تا کمی ابری، در پاره‌ای مناطق غبارآلود، در ساعت‌های بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی با وزش تُندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال وقوع رگبارهای نقطه‌ای و پراکنده در مناطق مختلف استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده احتمال خطر صاعقه وجود دارد و مردم از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

به گفته وی، در شبانه‌روز گذشته کمینه دمای هوای شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ۱۱ درجه سانتیگراد ثبت شد و این شهر در میان مراکز استان‌های کشور به‌عنوان خُنک‌ترین شهر اعلام شد.

وی افزود: در این مدت بیشینه دمای هوای لردگان ۳۷ درجه سانتیگراد ثبت و به‌عنوان گرم‌ترین نقطه در استان اعلام شد.

چراغ‌پور تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کمینه دمای هوای بلداجی شهرستان بروجن ۱۱ درجه سانتیگراد، شلمزار مرکز شهرستان کیار ۱۳ درجه سانتیگراد، البگی شهرستان سامان، بروجن، سورشجان شهرستان شهرکرد و فارسان ۱۴ درجه سانتیگراد، بن درجه سانتیگراد، دوآب‌صمصامی کوهرنگ ۱۷ درجه سانتیگراد، سامان ۱۸ درجه سانتیگراد، مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد ۲۰ درجه سانتیگراد و اردل ۲۱ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha