احتمال وقوع سیل مدیریت بحران کهگیلویه را به حالت آماده باش درآورد

یاسوج- ایرنا- فرماندار کهگیلویه گفت: با توجه به اعلام هشدار زرد مدیریت بحران کشور در پی احتمال وقوع سیل و ایجاد،خسارت، اعضای کمیته مدیریت بحران این شهرستان به حالت آماده باش کامل درآمد.

به گزارش ایرنا، سید عبدالعزیز موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد با توجه به هشدار ستاد مدیریت بحران کشور در راستای احتمال بارندگی و وقوع سیل نیاز است مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده باش در آیند.

وی بیان کرد: با توجه به اعلام هشدار زرد به ۲۱ استان کشور از سوی کمیته بحران کشور نیاز است از امروز تا چهارشنبه ۱۵شهریور مدیران بصورت مستمر در محل کار خود حاظر باشند.

موسوی بر کشیک مستمر نیروهای دستگاه خدمات رسان تاکید کرد و افزود: سال گذشته بارانهای موسوی خسارت زیادی به حوزه کشاورزی، عشایر و برق وارد کرد.

فرماندار کهگیلویه اظهارکرد: برگزاری جلسات مدیریت بحران بصورت مستمر نقش مهمی در پیشگیری از سیل دارد.

موسوی بر اجرای مصوبات کمیته بحران تاکید کرد و گفت: عملکرد مدیران در بارندگی های سال گذشته قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: با همکاری شبانه روزی نیروهای هلال احمر و منابع طبیعی در سال جاری خسارت بحران آتش سوزی به کمترین میزان خود رسیده است.

موسوی همچنین از مردم خواست در روزهای آینده از صعود به ارتفاعات خودداری و از قرار گرفتن در کنار حوضچه‌های ماهیگیری و پرورش ماهی خودداری کنند.

فرماندار کهگیلویه به میزان خسارت بارندگی های سال گذشته اشاره نکرد.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش هواشناسی این استان سال گذشته ۲۶ نقطه کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی بوده و در ۱۰ نقطه آن بارندگی های بیشتر از ۳۰ میلیمتر را ثبت شده و در برخی مناطق مانند امیرآبادبابکان ۹۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

بارندگی های سیل آسای پدیده مونسان در اوایل مردادماه سال گذشته در استان خسارت جانی نداشته است اما این پدیده خسارت های مالی گسترده ای به بخش های کشاورزی به ویژه در مزارع برنج و پرورش ماهی برجای گذاشته است.

همچنین بخشی از زیرساخت های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به خصوص راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بارندگی های سیل آسا دچار آسیب شده اند.

بیشتر مناطق کهگیلویه و بویراحمد درگیر بارندگی تابستانی شده به طوری که راهبندان، آبگرفتگی معابر، قطع برق، پرشدن کانال ها در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیادی را به وجود آورد.

در این بارندگی سیل آسا با توجه به مسدود شدن جاده های عشایری از سوی هلال احمر نیز یکهزار و۴۰۰ نفر عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند در مکانهای امن ( پایگاه های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب) اسکان داده شده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha