۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85219712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جابجایی شرکت پاستوریزه پگاه زنجان در دستور کار است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت پاستوریزه پگاه زنجان گفت: جابجایی این مجموعه تولیدی که به مرور زمان اکنون در بافت شهری قرار گرفته است، در شورای سرمایه گذاری صنایع شیر مطرح بوده و مکان یابی مناسب برای این منظور در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد حسین عباسی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه مجموعه شرکت شیر پاستوریزه در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است، افزود: در زمان تاسیس این مجموعه، بافت شهری چهار، پنج کیلومتر با آن فاصله داشت ولی به مرور زمان و با گسترش شهر این مجموعه تولیدی در داخل بافت شهری واقع شده است.
وی ادامه داد: پیگیری جابجایی این مجموعه نیازمند تشکیل کارگروهی در این راستا است و البته این جابجایی در زمان کوتاه شاید میسر نباشد ولی موضوع جابجایی در دستور کار است.
عباسی با بیان اینکه شرکت شیر پاستوریزه در الزامات محیط زیستی همواره پیشگام بوده است، اظهار داشت: این مجموعه جزو صنایع پاک استان بوده و بوی نامناسب خطوط تولید هم با سیستم های جدیدی که تعبیه شده، مهار شده است.
وی با بیان اینکه ساز و کار انتقال این شرکت باید به نحوی باشد که سهامداران هم متضرر نشوند، اظهار کرد: سایت بلکا شرق واقع در محدوده سه راهی طارم که برای مکان یابی جدید شرکت پگاه زنجان مطرح شده در مرحله مطالعه و ارزیابی است ولی مبلغ اعلام شده برای واگذاری این سایت، مورد قبول صنایع شیر ایران و سهامدار شرکت که صندوق بازنشستگی کشوری است، نیست.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان به تجهیز واحد تصفیه خانه این شرکت با هزینه ۴.۵ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: امروز آخرین سیستم برای تصفیه پساب تولید را انجام می دهیم.


جابجایی یک واحد تولیدی مستلزم مطالعه جامع و دقیق است


مدیرکل محیط زیست استان زنجان نیز با بیان اینکه مجموعه پگاه با تولید سلامت محور نقش بارزی در تامین محصولات مورد نیاز جامعه ایفا می کند، گفت: مهمترین موضوع به لحاظ زیست محیطی بحث پساب این صنایع است که باید کنترل شده باشد.
محمدرضا یافتیان افزود: برای مدیریت آب ناشی از تولید محصول ماست که محل ایجاد مشکلات بوده، تلاش های خوبی با رویکرد دانش بنیانی در مجموعه شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در همه صنایع تصفیه خانه یکی از بحث های اساسی است و اگر درست نباشد منجر به تهدیدهای محیط زیست می شود.
یافتیان اظهار داشت: پساب شرکت پاستوریزه پگاه زنجان به شبکه فاضلاب شهری وصل بود، این ارتباط قطع شده و از ابتدای تیرماه امسال پیگیری های جدی منجر شد که هم به لحاظ پرسنلی و هم تجهیزاتی، خیلی از مسایل مربوط به تصفیه خانه این مجموعه مرتفع شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به موضوع جابجایی شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان گفت: جابجایی یک واحد تولیدی مستلزم مطالعه جامع و دقیق است و باید در یک زمانبندی معقول انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha