لقب خاص درستکار به عنوان‌دار جهانی + فیلم

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85219767
لقب خاص درستکار به عنوان‌دار جهانی + فیلم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در صفحه شخصی خود در مورد رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای جهانی نوشت: حالا وقت پیدا شدن است. وقت نزدیک شدن به رویاهای کودکی. آنقدر نزدیک که یک فریاد و چند صدم ثانیه تا کنار زدن دلهره فاصله باشد.

به گزارش ایرنا؛ پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه پیکارهای قهرمانی جهان در بلگراد با انتشار پست‌های انگیزشی در صفحه شخصی خود به معرفی نمایندگان کشورمان در این پیکارها پرداخت.

او بعد از معرفی میلاد والی‌زاده (۵۷ کیلوگرم) و دادن لقب شکارچی به او این مرتبه درباره رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان نوشت: جنگی‌تر از تو خود تویی. پس زخمی به عمق زحمات‌ات، به تن سکوها بزن رضا. رضای دوست‌داشتنی من؛ رضا جنگی.

وی در ادامه نوشت: رنج‌ها را یادت هست؟ بغض‌ها را یادت هست؟ خستگی‌های این تن خسته را یادت هست؟ صربستانِ ۲۰۲۳ موعد تسویه‌حساب ماست رضا. دوباره خواسته‌هامان را با هم مرور می‌کنیم؛ یک قدم فراتر از تکرار. یک نفس عمیق‌تر از دیروز. سریع‌تر از هر زمانی، به سمت جاده‌های منتهی به سکوی اول. آن‌قدر که دیگر دست تقدیر به پاهایت نرسد. بی‌آنکه برای پیروزی در انتظار «ماورا» بمانی. تویی که به اندازه‌ی رویاهایت بزرگی. تویی که پنجه بر صورت سکوهای نفرین‌شده کشیدی، وقت آن رسیده که دنیا را با رئیس تازه‌ای آشنا کنی. با یک جنگی سرکش و رام‌نشدنی. حالا وقت پیدا شدن است. وقت نزدیک شدن به رویاهای کودکی. آنقدر نزدیک که یک فریاد و چند صدم ثانیه تا کنار زدن دلهره فاصله باشد. تا آشفته کردن خواب‌ ژوماشبک اولو. تا ربودن آرزوهای آروجائو. تا ملاقات با پرچم سفید در دستان حریفانت به نشانه‌ی شکست و البته آتش‌بس.

رضا اطری آزادکار تیم ملی که از ۲ سال گذشته با تغییر وزن از ۵۷ به ۶۱ کیلوگرم، متحول شده، پیش از آن در وزن ۵۷ کیلوگرم با حضور در سه دوره پیکارهای جهانی و حتی المپیک توکیو به توفیقی دست نیافت و بعد از المپیک با تغییر وزن به ۶۱ کیلوگرم توانست در پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ با کسب مدال نقره، نخستین مدال جهانی خودش را دشت کند.

اطری به عنوان یکی از با تجربه‌های تیم ملی، امید زیادی به کسب مدال دارد.

او در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در دور نخست مقابل بصیر علی‌لی از مقدونیه با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید. وی سپس مقابل اسلام بازرگانوف از جمهوری آذربایجان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. آزادکار بابلی تیم ملی این مرحله نیز برابر گئورگی وانگلوف دارنده مدال برنز اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و در نیمه نهایی نیز برابر نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. او در دیدار فینال برابر ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha