حدود ۴۲ هزار زائر طی شبانه‌روز گذشته از مرز خسروی وارد کشور شدند

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از بازگشت ۴۱ هزار و ۹۷۳ زائر در شبانه روز گذشته از مرز خسروی به کشورمان خبر داد و گفت: همچنین در همین مدت ۱۲ هزار و ۷۱۲ زائر از کشور خارج شدند.

«فریبرز کرمی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع روز گذشته ۵۴ هزار و ۶۸۵ زائر از مرز خسروی تردد کردند که در آستانه اربعین حسینی، آمار زائران ورودی‌ به کشور از طریق این مرز بیش از سه برابر زوار خروجی‌ شده است.

وی اظهار کرد: از اول تا هفدهم ماه صفر در مجموع ۷۱۲ هزار و ۹۸۵ زائر از مرز خسروی تردد کرده اند که از این مجموع، ۵۰۳ هزار و ۲۱۲ زائر از این گذرگاه راهی کربلای معلی و سفر معنوی اربعین در کشور عراق شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: همچنین ۲۰۹ هزار و ۷۷۳ زائر نیز از اول تا روز هفدهم ماه صفر از گذرگاه خسروی به عنوان دروازه اصلی کربلای معلی به کشورمان بازگشته اند.

کرمی با بیان اینکه روند خروج زوار از مرز خسروی کاهشی شده و اکنون شاهد پیک بازگشت و کاهش تردد در محورهای استان هستیم، اضافه کرد: مجموعه پایانه مرز خسروی و تمامی امکانات و زیرساخت ها برای ورود و خروج زائران از این گذرگاه رسمی آماده پذیرش و حضور زئران است.

به گزارش ایرنا؛ مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha