هند رزمایش نظامی گسترده‌ای را در مرزهای چین و پاکستان آغاز کرد

تهران- ایرنا- در آستانه نشست گروه ۲۰ در دهلی نو که هفته آینده، با حضور سران کشورهای عضو این ائتلاف برگزار خواهد شد، هند رزمایش نظامی گسترده‌ای را در سراسر مرز مشترک با چین و پاکستان آغاز کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای پرینت هند، نیروی هوایی هند در حالی این رزمایش را برگزار می کند که مسئول امنیت کامل حریم هوایی دهلی برای نشست گروه ۲۰ خواهد بود و اکنون تعداد زیادی از تجهیزات دفاعی و تهاجمی در دهلی و اطراف مستقر شده است.

گروه ۲۰ شامل ۲۰ کشور اقتصادی دنیا آمریکا، بریتانیا، آرژانتین، استرالیا، کانادا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه و اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) به همراه هند است و نشست سالانه این گروه اقتصادی در روزهای ۸ تا ۱۰ سپتامبر (۱۷ تا ۱۹ شهریور) با حضور سران کشورهای جهان از جمله جو بایدن رییس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، لی چیانگ نخست وزیر چین و... برگزار خواهد شد.

هند روز دوشنبه این مانور نظامی بزرگ را در امتداد مرزهای چین و پاکستان آغاز کرده و در آن تمام توان دفاعی و هجومی خط مقدم نیروی هوایی هند(IAF) (جنگنده هایی مانند رافال و سیستم های دفاع هوایی مانند S-۴۰۰، MRSAM و Spyder) حضور خواهند داشت. نیروی زمینی ارتش هند نیز تمرینات جداگانه ای را در لداخ انجام می دهند.

این رزمایش در زمانی برگزار می‌شود که هند میزبان نشست گروه خواهد بود که سران جهانی را در پایتخت ملی، که در یک شبکه امنیتی فشرده قرار گرفته است، هجوم خواهند آورد.

منابع در تشکیلات دفاعی و امنیتی به پرینت گفتند: رزمایش هوایی تریشول (نیزه سه شاخ)، قبلاً از ۴ تا ۱۴ سپتامبر (۱۳ تا ۲۳ شهریور) برنامه ریزی شده بود و از ۸ تا ۱۰سپتامبر (۱۷ تا ۱۹ شهریور) تا اجلاس گروه ۲۰ ادامه خواهد داشت.

آنها گفتند که این مسئولیت نیروی هوایی هند است که امنیت کامل حریم هوایی دهلی را برای این نشست تضمین کند که در آن هند میزبان بیشترین تعداد سران جهان (بیش از ۲۰ نفر) در میان آخرین نشست‌های برگزار شده است.

آخرین بار چنین رویدادی در سال ۱۹۸۳ برگزار شد، زمانی که ایندیرا گاندی، نخست وزیر وقت، میزبان حدود ۷۰ مقام ارشد جهان به عنوان بخشی از هفتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد (NAM) بود.

منابع گفتند که رزمایش تریشول که در امتداد مرزهای شمالی با پاکستان و چین برگزار می شود، به طرح کلی برای اطمینان از پوشش یکپارچه دفاع هوایی برای نشست گروه ۲۰ کمک می کند.

منابع آگاه اضافه کردند که رزمایش تریشول همچنین شاهد استقرار سیستم‌های هشدار و کنترل زودهنگام هوابرد هند (AEW&CS) خواهد بود که برای نشست گروه ۲۰ نیز فعال خواهند بود و سیستم های ضد هواپیماهای بدون سرنشین نیز در محل مناسب نصب شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha