۸۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زائران از مرز عراق به خراسان‌شمالی شد

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۸۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین از مرز مهران به این استان آماده شده است.

سعید سبحانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به شرکت های مسافری و مالکان اتوبوس ها فراخوان داده شده است تا با تمام ظرفیت برای انتقال زایران اربعین و خدمات رسانی در مسیر بازگشت، پای کار باشند.

وی افزود: زایران اربعین از خراسان شمالی با ۱۳۰ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۱۲۴ دستگاه اتوبوس، یک دستگاه مینی بوس و پنج دستگاه سواری کرایه عمومی به مرز مهران اعزام شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، سه هزار و ۴۵۰ نفر زائر از خراسان شمالی با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شده که بازگشت این افراد از شب گذشته اوج گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۲۱ هزار نفر از مردم خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال در سامانه "سماح" ثبت نام کردند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار زائر استان برای شرکت در اربعین حسینی از مرزهای کشور به سمت عراق خارج شدند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha