۶ هزار زائر از چهارمحال و بختیاری برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شدند

شهرکرد - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار زائر از استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق شده‌اند.

حسین مالکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این زائران با ۲۲۲ دستگاه وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل ۱۹۶ دستگاه اتوبوس، ۲۲ دستگاه مینی‌بوس و چهار دستگاه سواری جابجا شده‌اند.

وی با اشاره به اعلام مرز شلمچه برای اعزام زائران چهارمحال و بختیاری به مراسم و راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی افزود: اعزام زائران اربعین حسینی از چهار مرز مهران، شلمچه، خسروی و باشماق به کشور عراق انجام می‌شود که بیشتر مسافران استان از مرز شلمچه عازم کربلا می‌شوند.

مالکی تصریح کرد: تاکنون ۲۰ دستگاه خودرو سنگین، نیمه‌سنگین و سبک با افزون‌بر ۴۰ نفر از کارکنان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و مهران اعزام شده‌اند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل مسافر به گذرگاه‌های مرزی به‌منظور عزیمت به کشور عراق برای مرز مهران کرایه اتوبوس‌های ۲۵ نفره ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال، ۳۰ نفره پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۴۴ نفره چهار میلیون و ۱۳۰ هزار ریال اعلام شد.

کرایه اتوبوس‌های ۲۵ نفره برای مرز شلمچه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، ۳۰ نفره پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ۴۴ نفره چهار میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

برای مرز خسروی کرایه اتوبوس‌های ۲۵ نفره، هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۳۰ نفره ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، ۴۴ نفره پنج میلیون ریال مشخص شد.

کرایه اتوبوس‌های ۲۵ نفره برای مرز باشماق ۹ میلیون و ۴۰ هزار ریال، ۳۰ نفره هفت میلیون و ۸۸۰ هزار ریال، ۴۴ نفره ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال است.

شهروندان در خصوص شکایت از نرخ‌های اعلامی کرایه ناوگان حمل‌ونقل مسافر به گذرگاه‌های مرزی برای عزیمت به کشور عراق می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، پیاده‌روی اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان همه ساله در ایام اربعین از سمت نجف اشرف تا کربلا با حضور میلیونی زائران و عزاداری حسینی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha