۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85220031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرواز نجف، فرودگاه سبزوار را از خواب بیدار کرد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85220031
پرواز نجف، فرودگاه سبزوار را از خواب بیدار کرد

سبزوار- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای سبزوار گفت: پرواز نجف اشرف، پس از ۱۱ سال انتظار برای اعزام زائران عتبات عالیات، امروز از فرودگاه شهدای سبزوار به مقصد کشور عراق انجام شد.

حسین شادمان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز پس از یک دهه چشم انتظاری، نخستین پرواز خارجی ویژه اربعین با ۱۰۳ زائر، از فرودگاه شهدای سبزوار به مقصد نجف اشرف به آسمان برخاست.

وی تصریح کرد: این پرواز به وسیله یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی "سپهران"، همراه با برپایی موکب در مجموعه فرودگاه انجام شد که پرواز برگشت آن نیز عصر روز جمعه، ۱۷ شهریور، در فرودگاه شهدای سبزوار به زمین خواهد نشست.

پرواز نجف، فرودگاه سبزوار را از خواب بیدار کرد

به گزارش ایرنا، پروازهای فرودگاه سبزوار با وجود مهیا بودن زیرساخت های لازم و با وجود سابقه ۱۸ سال فعالیت در زمینه جابه جایی مسافر بین سبزوار و تهران، از دیماه پارسال به بهانه نبود تجهیزات "ایر استارتر" و "جت استارتر" از سوی شرکت های هواپیمایی متوقف شده است.

سبزوار، پس از مشهد، دومین فرودگاه فعال استان خراسان رضوی را داشته است که با گستره ۳۲۸ هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

فرودگاه شهدای سبزوار، که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، در سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha