۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85220069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات ابلاغی برای اشتغالزایی مددجویان زنجان پاسخگو نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ایجاد پنج هزار و ۸۶۶ فرصت شغلی طی سال جاری برای این نهاد در استان هدفگذاری شده است ولی اعتبارات ابلاغی پاسخگوی این نیاز نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله صالحی روز دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در خصوص منابع تسهیلاتی اشتغال جزء چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه، افزود: سهم کمیته امداد استان از این اعتبارات، مبلغ چهار هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال بوده که تمامی آن به بانک های عامل ابلاغ شده است و در فرآیند پرداخت قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: اعتبارات ابلاغی در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان استان کفایت نمی کند چون با لحاظ کردن میانگین وام یک میلیارد ریالی برای هر متقاضی، مبلغ یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال کسری اعتبار جهت تحقق برنامه فرصت شغلی سالانه در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: طبق مکاتبات انجام شده در سطح ملی و استانی، درخواست رفع کسری از محل منابع استانی جزء سه بند ب تبصره ۱۸ را داشتیم که با پیگیری های انجام شده ۳۰ میلیارد ریال به امداد استان تخصیص داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: عملکرد اشتغال استان تا چهارم شهریورسال جاری اجرای ۸۸۰ طرح اشتغال و کاریابی برای ۳۴ نفر بوده و مبلغ ۶۹ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش آموزش کسب و کار برای ۲۱۱ نفر آموزش مهارتی و برای ۱۷۰ نفر آموزش پایدار سازی ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: در طرح تابستانه مهارت نیز ۲ هزار و ۳۶۲ نفر به فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش معرفی شده اند اما به دلیل همکاری نکردن مناسب آموزش و پرورش فقط حدود ۸۰۰ نفر در سامانه فنی و حرفه ای ثبت نام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha