خستگی و خواب آلودگی را در سفر اربعین جدی بگیریم

قصرشیرین–ایرنا- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین علت تصادف زائران در مسیر برگشت از سفر کربلا است که باید مدیریت شود.

به گزارش ایرنا؛ سرهنگ «محمد حیدری» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی تصادفات در برگشت از سفر اربعین، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که در صورت عدم مدیریت، این موضوع باعث بروز برخی تخلفات حادثه ساز و زمینه ساز تصادفات و حوادث ترافیکی می شود.

وی ادامه داد: خستگی و نداشتن استراحت کافی در رانندگی علاوه بر عدم تمرکز فکری بر رانندگی باعث می شود قدرت عکس العمل راننده در برار خطرات به شدت کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: بی‌حوصلگی، عدم تمرکز بر رانندگی، کاهش میدان دید، انجام تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت غیر مجاز، سبقت و انحراف به چپ و راست از دیگر تبعات خستگی و خواب آلودگی برای یک راننده است.

سرهنگ حیدری از رانندگان خواست ضمن مدیریت زمان برگشت، آستانه تحمل خود رادر رانندگی خصوصا در نقاط پر ترافیک بالا برده و از انجام هرگونه تخلف رانندگی خودداری نمایند تا با خاطره ای خوش به شهر و دیار خود بازگردند.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha