دستگیری کلاهبردار خرید خودرو در لرستان و چند خبر انتظامی

خرم آباد - ایرنا - دستگیری کلاهبردار با وعده خرید خودرو، دستگیری سارق حرفه ای احشام و کشف ۲۵ فقره سرقت در خرم آباد، توقیف خودرو سرقتی در کوهدشت، کلاهبرداری از طریق جعل سند املاک، کشف کالای قاچاق در دورود سرخط اخبار انتظامی لرستان در روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه است.  

دستگیری کلاهبردار خرید خودرو

فرمانده انتظامی لرستان گفت: کلاهبردار ۱۷ میلیارد ریالی با وعده فعالیت اقتصادی و خرید خودرو در این استان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سردار "یحیی الهی" روز دوشنبه اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه یک نفر خود را بازاریاب معرفی و تحت مشارکت در فعالیت های اقتصادی و خرید خودرو، مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی صحت و سقم موضوع متهم شناسایی و دستگیر و به مقر انتظامی منتقل که در تحقیقات صورت گرفته به دریافت مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از مال باخته اعتراف که پس از تکمیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شد.

دستگیری سارق حرفه ای احشام و کشف ۲۵ فقره سرقت در خرم آباد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: سارق حرفه ای احشام در خرم آباد دستگیر و ۲۵ فقره سرقت احشام دراین راستا کشف و ضبط شد.

سردار الهی اظهار داشت: در پی سرقت احشام در شهرستان خرم آباد رسیدگی به موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند سارق را شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سردار الهی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده تاکنون به ۲۵ فقره سرقت احشام اعتراف کرده است ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد سرقت هایی که توسط این سارق صورت گرفته از اماکن و دامداری های با ضریب پایین امنیتی بوده که به دامداران و صاحبان احشام توصیه می شود نسبت به مقاوم سازی، ارتقاء حفاظت فیزیکی و استفاده از تجهیزات ضد سرقت در محل نگهداری دام ها اقدام کنند.

توقیف خودرو سرقتی در کوهدشت

فرمانده انتظامی کوهدشت گفت: پژو ۲۰۷ دارای سابقه سرقت مسلحانه در استان های همجوار در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ "علی امانی" افزود : روز گذشته در پی اعلام تردد خودروی سرقتی در محور دوره چگنی به کوهدشت، طرح توقیف و مهار خودروی سرقتی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران این پلیس با بکار گیری تمامی توان و امکانات در اقدامی ضربتی خودروی سرقتی را در محور "دوره - کوهدشت" در حالی که با سرعت بالا در حال حرکت بود شناسایی کردند.

سرهنگ امانی اظهار داشت: با توقیف خودروی سرقتی، راننده خودرو با مشاهده ماموران پلیس، قصد فرار از دست قانون را داشت که با فرمان ایست پلیس و اخطار متهم دستگیر شد.

وی تصریح کرد: خودرو توقیفی به پارکینگ انتظامی منتقل شد و متهم ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوهدشت با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان تقاضا کرد: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری کلاهبردار خرید خودرو در لرستان و چند خبر انتظامی

کلاهبرداری از طریق جعل سند املاک

رئیس پلیس آگاهی لرستان گفت: فردی که با جعل اسناد املاک در شهرستان خرم آباد اقدام به فروش مال غیر کرده بود توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

سرهنگ "عبدالرضا رخشان" اظهار داشت: در پی اعلام شکایت فردی به پلیس آگاهی لرستان مبنی بر اینکه یک نفر اقدام به تهیه اوراق جعلی و تصاحب واحد مسکونی وی کرده و به افراد غیر فروخته است، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی لرستان تصریح کرد: ماموران بلافاصله بعد از مشخص شدن جرم وارد عمل شدند متهم را در مخفیگاه خود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهم در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده برای ادامه مراحل قضایی به مراجع ذی صلاح تحویل داده شد.

سرهنگ رخشان به شهروندان توصیه کرد: قبل از انجام خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوند و از انعقاد قرار داد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می نمایند خودداری کرده و ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و از صحت اسنادی که ارائه می شود، اطمینان لازم کسب نمایید.

دستگیری سارق کابل برق و کشف ۶ فقره سرقت در بروجرد

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: سارق کابل برق در این شهرستان دستگیر شد و در این راستا ۶ فقره سرقت کشف و ضبط شد.

سرهنگ "مهدی مهدوی کیا" اظهار داشت: در پی وقوع سرقت کابل برق در سطح شهر بروجرد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات پلیسی یک سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر که در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت کابل برق اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق در دورود

فرمانده انتظامی شهرستان دورود گفت:۲۶۰ قلم لوازم و قطعات گولر گازی قاچاق و فاقد مجوز به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ" جمشید سیاه منصور" اظهار داشت: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و پیشگیری و مبارزه با فعالیت های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، ماموران یگان امداد این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری با هماهنگی مقام قضائی یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۶۰ قلم لوازم و قطعات گولر گازی فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دورود با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را سه میلیارد ریال برآورد کردند عنوان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha