پیشنهاد روسیه برای رزمایش مشترک با چین و کره شمالی

تهران- ایرنا -سازمان اطلاعات کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد در دیدار اواخر ماه ژوئیه رهبر کره شمالی با وزیر دفاع روسیه پیشنهاد برگزاری رزمایش سه جانبه دریایی از سوی روسیه با چین و کره شمالی مطرح شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، کیم کیئو هیون رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی در نشست محرمانه با کمیته اطلاعاتی پارلمانی این کشور گزارش داد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پیشنهادی برای برگزاری رزمایش دریایی مشترک سه جانبه با چین و کره شمالی را در دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اواخر ماه ژوئیه مطرح کرد.

وزیر دفاع روسیه از ۲۵ تا ۲۷ ژوئیه ( ۳ تا ۵ مرداد) برای شرکت در جشن‌های هفتادمین سالگرد پیروزی کره شمالی در جنگ کره، به کره شمالی سفر کرده بود.

در این سفر، شویگو با رهبر کره شمالی دیدار و با وی درباره مسائل امنیتی و دفاعی و همچنین راه‌های همکاری راهبردی بین دو کشور گفت وگو کرد.

کانگ سون نام وزیر دفاع کره شمالی در جریان شرکت در یازدهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو، گفته بود: کیم جونگ اون بر ضرورت تقویت همکاری‌ها و تعامل راهبردی دو کشور در زمینه‌های دفاعی و امنیتی تاکید کرده است.

شویگو نامه‌ای از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به کیم جونگ اون تحویل داده بود.

رهبر کره شمالی نیز از پوتین به خاطر اعزام هیات نظامی به رهبری شویگو قدردانی و بر تحکیم روابط استراتژیک و سنتی بین کره شمالی و روسیه تاکید کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha