۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85220086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۰۰ زائر از خدمات بیمارستان صحرایی ارتش در تمرچین بهره‌مند شدند

ارومیه - ایرنا - مسوول بیمارستان صحرایی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در مرز تمرچین گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی این نیرو از خدمات این اکیپ بهره مند شدند و ۱۵ مورد عمل جراحی اورژانسی در این مکان انجام شد.

حسن گلچین لشگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان نیروی پدافند هوایی ارتش که در مرز تمرچین مستقر شده مجهز به دستگاههای سونوگرافی، اکوکاردیو گرافی، ساکشن، اتوکلاو، مانیتورینگ و الکتروشوک و اکسیژن ساز است.

وی بیان کرد: سامانه اورژانس سیار نیز در مرز تمرچین مستقر است و درصورت بروز اتفاق این سامانه می‌تواند در آن مکان مستقر شده و خدمات ارائه دهد.

به گفته مسوول بیمارستان صحرایی ارتش مستقر در مرز تمرچین همه اعمال جراحی از صفر تا صد در این منطقه اعمال می‌شود و ۲۵ مورد رادیو گرافی، ۱۰ مورد تست کرونا و سایر بیماری‌ها هم در این بیمارستان صحرایی مستقر در منطقه انجام شده تا بیماریهای واگیردار وارد کشور نشود.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.
مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha