۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85220299
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چرا یورش دوباره صهیونیستها به جنین نشانه شکست تل آویو است؟

تهران-ایرنا- یورش امروز دوشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در شمال منطقه کرانه باختری رود اردن که با مقاومت سرسختانه مبارزان فلسطینی روبرو شد، ثابت کرد که این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بازوی اجرایی آن در رسیدن به اهداف خود علیه مبارزان فلسطینی ناکام مانده اند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه در واکنش به مقاومت دلاورانه مبارزان فلسطینی با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال منطقه کرانه باختری رود اردن تاکید کرد که این منطقه به معضل امنیتی بزرگی برای سران صهیونیست تبدیل شده و یورش دوباره به آن به معنای شکست طرح مشترک رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین است.

«محمد الحاج موسی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با شبکه خبری «المیادین» در این باره تاکید کرد: اردوگاه جنین یک عنوان الهام بخش برای انقلاب، چالش، جهاد و مقاومت بوده و خواهد بود.

وی در اشاره به شکست خوردن نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در برهه اخیر برای سرکوب مقاومت فلسطین در جنین و بازداشت مبارزان فلسطینی به نیابت از رژیم صهیونیستی افزود: این واقعیت که رژیم صهیونیستی مجبور شد تا بار دیگر با نظامیانش به اردوگاه جنین حمله کند، مؤید شکست طرح هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و تل‌آویو است و همچنین تأیید می‌کند که کرانه باختری با گردان‌هایش به یک معضل امنیتی بزرگ در مقابل رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

الحاج موسی ادامه داد: ما بر وحدت میادین و جبهه‌های نبرد پافشاری می‌کنیم و برای دفاع از مردم خود آماده همه احتمالات هستیم.

ارتش رژیم صهیونیستی چندی پیش به شهر و اردوگاه جنین یورش برده بود که با مقاومت سنگین مبارزان فلسطینی مجبور به عقب نشینی از آن شد. درپی این ناکامی، مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطینی به ریاست محمود عباس خواستند تا کنترل این شهر و اردوگاه را بدست گرفته و مبارزان فلسطینی را به نیابت از رژیم اسرائیل سرکوب و بازداشت کند. نیروهای تشکیلات خودگردان نیز کمتر از 10 روز پیش تلاش کردند تا وارد اردوگاه و شهر جنین شده و موانع آهنی را که مبارزان فلسطینی برای جلوگیری از ورود نظامیان صهیونیست قرار داده بودند، جمع آوری کنند که با مقاومت این مبارزان روبرو شده و مجبور به خروج از آنجا شدند.

در پی ناکامی تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی ظهر امروز خود با خودروهای نظامی خود به شهر جنین یورش بردند که باز هم با مقاومت مسلحانه مبارزان فلسطینی روبرو شدند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این باره اعلام کرد که به مقابله با نیروها و خودروهای اشغالگران پرداختند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از سرنگونی یک ریزپرنده ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز شهر جنین خبر داد.

رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت سیاسی و اقتصادی قرار دارد و علاوه بر اینکه با ناآرامی های داخلی و انزوای بین المللی مواجه است، بازدارندگی خود در مقابل مقاومت فلسطین را به ویژه در سرزمین های اشغالی و کرانه باختری از دست داده است.

متحدان غربی رژیم صهیونیستی درباره تداوم وضعیت فعلی این رژیم هشدار داده و اعلام کرده اند که ادامه این روند می تواند موجودیت آن را تهدید کند. خود سران صهیونیست نیز تاکنون بارها درباره فروپاشی و جنگ داخلی در درون رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha