وزیر دفاع بلغارستان: جنگ اوکراین ما را وادار به بهبود توانایی‌های دفاعی خود کرد

تهران- ایرنا- تودور تاگارف وزیر دفاع بلغارستان، گفت: جنگ جاری در اوکراین و سایر خطرات امنیتی فزاینده ما را مجبور به بهبود توانایی‌های دفاعی خود کرده است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع بلغارستان در سخنرانی افتتاحیه خود در آکادمی نظامی راکوفسکی در صوفیه پایتخت این کشور خاطرنشان کرد: جنگ روسیه علیه اوکراین همراه با سایر خطرات و تهدیدهای امنیتی فزاینده، بلغارستان را مجبور کرد که به سرعت دفاعی قوی در چارچوب ناتو و اتحادیه اروپا ایجاد کند.

وی اظهار کرد: غلبه بر عقب‌ماندگی فناوری، دستیابی به قابلیت همکاری با متحدان، شکستن میراث باقی مانده شوروی و در نهایت قطع وابستگی به روسیه از نظر تسلیحات و تجهیزات جنگی ضروری است.

تاگارف یادآور شد: متأسفانه بحران کاهش جمعیت در کشور ما، تلاش‌ها برای تقویت نیروهای مسلح با پرسنل آموزش دیده و با انگیزه را تضعیف می‌کند.

وزیر دفاع بلغارستان در ادامه با تاکید بر اینکه صوفیه با ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به حمایت از کی‌یف ادامه خواهد داد، افزود: امنیت مشترک آینده ما به نتیجه این جنگ بستگی دارد.

به گزارش ایرنا، تاگارف پیشتر نیز در ارتباط با حمایت صوفیه از کی‌یف گفته بود: بلغارستان در تبعیت از اتحادیه اروپا به کمک‌های خود به اوکراین ادامه خواهد داد که این کار بعد از تجزیه و تحلیل نیازهای نظامی تجهیزاتی کی‌یف صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع بلغارستان افزود که کشورش حتی می‌تواند برنامه‌هایی برای آموزش نیروهای نظامی اوکراین در خاک کشور برگزار کند ولی هیچ نیروی نظامی بلغاری به اوکراین اعزام نخواهد شد.

تاگارف با این استدلال که امنیت بلغارستان ارتباط تنگاتنگی با جنگ دارد، تاکید کرد: حمایت صوفیه از کی‌یف نه تنها اخلاقی بلکه استراتژیک است.

وی افزود: روسیه باید شکست بخورد و به مرزهای قبل از جنگ عقب‌نشینی کند در غیر این صورت، ثبات و صلح در بالکان و حوزه دریای سیاه وجود نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha